Performancing Metrics

درگیری پلیس تونس با معترضان به بستن گذرگاهی در مرز لیبی | اتاق خبر
کد خبر: 341271
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395 - 14:47
شناسایی و انهدام یک گروهک تروریستی
ساکنان شهر بن‌قردان در جنوب تونس با برگزاری تظاهراتی خواهان بازگشایی گذرگاهی در مرز با لیبی شدند. همزمان وزارت کشور تونس در بیانیه‌ای از شناسایی و انهدام یک گروهک تکفیری شامل شش دانشجو در موسسه عالی ورزش این کشور خبر داد.

اتاق خبر - به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، ساکنان معترض شهر بن‌قردان پس از درگیری با نیروهای امنیتی اقدام به آتش زدن لاستیک خودروها و پرتاب سنگ کردند، در مقابل نیروهای امنیتی تونس نیز از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن آنها استفاده کردند.

یاسر مصباح،‌ مسئول اطلاع رسانی وزارت کشور تونس اعلام کرد: نزدیک به 1000 نفر با تجمع در مقابل ساختمان مرکز اداری بن‌قردان تجمع کرده و در اعتراض به مسدود شدن گذرگاه مرزی "راس الجدیر" توسط لیبی ، دست به آتش زدن لاستیک خودروها زدند.

حافظ معمر، یکی از مسئولان شورای محلی منطقه "زواره" در لیبی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت:‌ گذرگاه راس الجدیر در اعتراض به "قاچاق‌ محصولات یارانه‌ای" -مانند بنزین- به تونس مسدود شد.

گذرگاه مرزی راس الجدیر که در مرزهای مشترک تونس و لیبی واقع شده از اواخر آوریل گذشته مسدود شد و مسئولان لیبیایی از آن تاریخ مانع از جابه‌جایی کالاها از این گذرگاه شدند. این امر فعالیت‌های تجاری در این منطقه را که غرب لیبی را به جنوب شرق تونس متصل می کرد، مختل کرد. همواره معاش در این منطقه بر تجارت و قاچاق کالا از مرزها استوار بوده است.

شناسایی گروهک تروریستی در تونس

وزارت کشور تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ یگان‌های امنیتی شهرهای صفاقس، المنستیر و المهدیه موفق به شناسایی و انهدام یک گروهک تکفیری در موسسه عالی ورزش و تربیت بدنی شهر صفاقس شامل شش دانشجو شدند.

این وزارتخانه افزود: در جریان تحقیقات پلیس و بازجویی از یکی از اعضای این گروهک،‌مشخص شد وی با یک عامل تکفیری دیگر در ارتباط است . او در ادامه به داشتن تفکرات تکفیری و ارتباط با چهار عضو دیگر در این گروه که از اعضای موسس عالی ورزش و تربیت بدنی شهر صفاقس بودند اعتراف کرد وگفت:‌ گروهک در راستای جذب جوانان دانشجو فعالیت می‌کرد.

طبق این بیانیه، یکی از اعضای این گروهک از تکفیری‌های بسیار خطرناک بوده است.

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید