Performancing Metrics

سوریه و عراق نباید به هیچ وجه تجزیه شوند | اتاق خبر
کد خبر: 341277
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395 - 15:04
ولایتی در دیدار با معاون وزارت خارجه آلمان:
رییس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاكید بر این كه كشورهای منطقه ازجمله سوریه و عراق نباید به هیچ وجه تجزیه شوند، گفت: ایران و آلمان با هر نوع تجزیه طلبی و تشویق به تجزیه كشورهای منطقه مخالف هستند چراكه به مصلحت منطقه و مردم آن نیست.

به گزارش اتاق خبر به نقل ایرنا، علی‌اكبر ولایتی رییس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام روز سه‌شنبه پس از دیدار با ماركوس ادرر معاون وزیر خارجه آلمان در جمع خبرنگاران گفت: اگر این اقدامات مخرب انجام شود در تمام منطقه توسعه پیدا می كند و در عمل امنیت از منطقه سلب می شو.
وی تصریح كرد: ایران و آلمان خواهان حل هر چه زودتر مشكلات این كشورهای درگیر از طرق مسالمت آمیز و عادلانه هستند.
رییس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با تاكید بر این كه نظر جمهوری اسلامی ایران مقابله و مبارزه با هر نوع اقدام تروریستی است، گفت: تقسیم‌بندی تروریست ها به میانه‌رو و تندرو مضحك و برای توجیه اقدامات خطرناك در منطقه است.
ولایتی ادامه داد: در مقطع حساسی از تاریخ قرار داریم و اشتباه تاریخی و بزرگ غرب و آمریكا تقسیم‌بندی تروریست به میانه‌رو و تندرو است.
وی یادآور شد: حمایت از تروریست های میانه‌رو را در دستور كار قرار داده‌اند كه با دولت قانونی یك كشور كه منتخب ملت خودش است، مقابله و مبارزه كنند كه این عواقب جبران‌ناپذیری خواهد داشت.
رییس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام به بحران سوریه اشاره كرد و گفت‌: با طرح‌هایی كه غرب برای منطقه به ویژه سوریه در نظر گرفته، در صورت نبودن اثر لیبی دیگری می‌تواند شكل بگیرد چرا كه امروز هیچ كنترلی در تحولات لیبی وجود ندارد.
ولایتی در ادامه روابط ایران و آلمان را دارای سوابق طولانی و تاریخی توصیف كرد و گفت: همكاری دو كشور در زمینه های مختلف بوده است و زمینه های توسعه و گسترش همكاری ها بویژه در شرایط موجود در منطقه وجود دارد.
وی با تشریح محورهای دیدار با معاون وزیر خارجه آلمان تصریح كرد: در این نشست در خصوص مسائل دو جانبه دو كشور و همچنین مسائل مختلف منطقه ای ازجمله سوریه، عراق، لبنان، یمن گفت و گو كردیم.
وی یادآور شد: روابط ایران و آلمان در میان كشورهای اروپایی رابطه نسبتا ممتازی است و سابقه طولانی خوب و مثبت بین دو كشور وجود دارد و افكار عمومی در هر دو كشور ایران و آلمان براساس توسعه روابط است.
رییس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: رفت و آمدهای هیات اقتصادی بین دو كشور مورد تایید است و این كه هیات ها به طور مكرر از دو كشور بازدید و هر بار كه گفت گو می كنند گام جدی تر و مثبت تری به سمت تحقق اهداف مشترك بر می دارند.
ولایتی افزود: ما به آینده روابط ایران و آلمان بسیار امیدواریم و از سوی دیگر همكاری دو كشور در مسائل منطقه ای، می تواند مثبت باشد چرا كه هر دو با تروریست مخالفیم با اینكه تروریست ها در سوریه، عراق یا هر كجای دیگری علیه حكومت های قانونی كار كنند ما با آن مخالفیم و معتقدیم سوریه راه حل نظامی ندارد بلكه راه حل سیاسی دارد.
وی ادامه داد: هر دو كشور معتقدند كه باید هم دولت سوریه و هم گروه های غیر تروریستی را كه دست به اسلحه نمی برند و از طریق گفت و گوها با دولت این كشور گفت و گو می كنند باید تشویق كرد تا به نتایجی برسند.
رییس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به سوالی درمورد تاریخ سفر وزیر خارجه آلمان به ایران گفت: تاریخی مشخص نشده است، در دیدار امروز درمورد تشكیل كمیسیون مشترك كه به زودی تشكیل می شود، گفت و گو شد، دولت آلمان هم مایل است هر چه زودتر این كمیسیون مشترك تشكیل شود.
ولایتی یادآور شد: در دیدار امروز درمورد بیمه هرمس نیز گفت و گو شد، هم ایران خواهان پوشش بیمه است و هم دولت آلمان و براساس مذاكرات امروز این بیمه به زودی اجرایی می شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید