Performancing Metrics

ایران شریگ بزرگ روسیه در خاورمیانه | اتاق خبر
کد خبر: 342969
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1395 - 09:41
شین هوا گزارش داد:
خبرگزاری رسمی کشور چین در گزارشی از ایران به عنوان شریک بزرگ روسیه در منطقه خاورمیانه نام برد و اعلام کرد که تهران به تدریج در حال جایگزین شدن ترکیه به عنوان شریک جدید اقتصادی برای مسکو است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا، خبرگزاری رسمی کشور چین در گزارشی از ایران به عنوان شریک بزرگ روسیه در منطقه خاورمیانه نام برد و اعلام کرد که تهران به تدریج در حال جایگزین شدن ترکیه به عنوان شریک جدید اقتصادی برای مسکو است.
شین هوا روز دوشنبه تصریح کرد: به دلیل اختلافات سیاسی و اقتصادی که میان ترکیه و روسیه پیش آمده، ایران بتدریج در جایگاه ترکیه قرار گرفته و شریک بزرگ روسیه خواهد بود.
آمارهای رسمی نشان می دهد که به دلیل اختلافاتی که میان آنکارا و مسکو بوجود آمده است ترکیه احتمالا سالی 4 تا 5 میلیارد دلار از کاهش روابط تجاری با روسیه زیان خواهد دید.
«شین هوا» ادامه می دهد که بر اساس برنامه ریزی هایی که ایران صورت داده است پس از برجام این کشور حضور قوی تری در اقتصادهای منطقه ای وبین المللی داشته است.
گزارش تصریح می کند: ایران می کوشد تا با کشورهای مختلف نیز رقابت نزدیکتری داشته باشد و طبیعتا از فرصت های تجاری و اقتصادی به بهترین شکلی استفاده کند.
شین هوا افزوده است که پس از سقوط یک فروند جنگنده روسیه توسط ترکیه در ماه نوامبر سال گذشته روابط دو کشور بسیار تیره شده است.
گزارش می افزاید: این موضوع باعث شده تا بسیاری از خدمات تجاری و گردشگری میان طرفین به حال تعلیق درآید و محصولات کشاورزی ترکیه از سوی روسیه تحریم شود.
همزمان تارنمای «انگلیش نیوز» چین نیز نوشته است که بر خلاف اتفاقاتی که در روابط آنکارا و مسکو روی داده است این بازرگانان ایرانی و روسی هستند که هر روز قراردادهای تازه ای میان یکدیگر امضا می کنند.
این گزارش تصریح کرده است که در راستای توسعه همکاری های دوجانبه، روس ها راه را برای ورود محصولات کشاورزی ایران به کشورشان باز کرده اند و با این حساب تلاش شده است تا جای خالی محصولات ترک در این کشور با محصولات ایرانی پر شود.
گزارش ادامه می دهد که ایران و روسیه در حال همکاری برای اجرای طرح کوریدور سبز هستند که باعث کاهش تشریفات گمرکی برای تبادل و صادرات کالا خواهد شد.
این گزارش اضافه می کند که طرفین رایزنی هایی را برای امضای یک توافقنامه تجارت آزاد صورت داده اند اما جزییات آن هنوز فاش نشده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید