Performancing Metrics

آمادگی دولت برای تنظیم بازار رمضان | اتاق خبر
کد خبر: 344692
تاریخ انتشار: 2 خرداد 1395 - 16:27
معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام، ذخایر مرغ وگوشت دولتی برای ماه رمضان را کافی عنوان کردوگفت: ذخایر به اندازه‌ای است که هرزمان نیاز باشد می‌توانیم بدون هیچ تاخیری وارد بازار شویم.

به گزارش اتاق خبر، عباس والوزی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط عرضه مرغ و گوشت در بازار بسیار مطلوب و متعادل است، اظهارداشت: با توجه به اینکه هیچ مشکلی در زمینه عرضه و قیمت این محصولات وجود ندارد، نیازی به حضور دولت برای تنظیم بازار مرغ و گوشت در ماه مبارک رمضان احساس نمی‌شود.

 وی اضافه کرد: بنابراین دولت فقط باید در حاشیه بازار حضور داشته باشد که اگر اتفاقی رخ داد، اقدام به تنظیم بازار کند، ضمن اینکه ذخایر ما به اندازه‌ای است که هر زمان نیاز باشد، می‌توانیم بدون هیچ تاخیری وارد بازار شویم.

معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه شرایط بازار در حال حاضر تثبیت شده و میزان عرضه‌ای که توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، مناسب است، گفت: با توجه به موارد ذکر شده، پیش بینی ما این است که با هیچ مشکلی در ماه مبارک رمضان در زمینه عرضه مرغ و گوشت مواجه نخواهیم بود اما در عین حال ذخایر ما کافی و مطلوب است.

والوزی درباره مباحث مطرح شده مبنی بر افزایش نرخ دان اظهارداشت: نهاده به میزان مورد نیاز همه مرغ‌داران و دامداران سراسر کشور موجود است و در در انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام نیز به اندازه‌ای که نیاز باشد، نهاده وجود دارد.

معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کشور اضافه کرد: این مساله که افزایش قیمت باعث ایجاد مشکلاتی برای تولیدکنندگان شده است، مورد تایید ما نیست، ضمن اینکه قیمت برخی اقلام  از جمله جو نسبت به سال گذشته کاهش داشته و نرخ برخی دیگر از جمله ذرت و سویا نسبت به یک‌سال قبل هیچ تفاوتی نداشته است.

والوزی درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات ذرت‌کاران کشور اظهارداشت: ذرت‌کاران طلبی ندارند و پول آنان به طور کامل پرداخت شده است. فقط در استان خوزستان که سال گذشته خرید در آنجا از طریق بورس انجام شد، برخی کشاورزان بابت مابه التفاوت قیمت بورس و نرخ خرید تضمینی، مطالباتی دارند که از این میزان هم بخشی  پرداخت شده است.

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید