Performancing Metrics

آب چالش اصلی شهرک‌های صنعتی تهران | اتاق خبر
کد خبر: 344709
تاریخ انتشار: 2 خرداد 1395 - 15:39
با توجه به موقعیت تهران و وضعیت تامین آب به خصوص برای مصارف صنعتی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران مهمترین مسئله در حیطه فعالیت خود را موضوع آب عنوان کرد.

به گزارش اتاق خبر، محمدرضا قاهری، با اشاره به اینکه برای بهبود وضعیت مصرف آب کمیته مشترکی تشکیل می‌شود، گفت: در اولین اقدام در همین زمینه، کمیته ویژای برای بررسی و تامین آب شهرک‌های صنعتی تهران با همراهی معاون آب وزارت نیرو و مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران تشکیل شده است که وظایفی چون تامین اولیه، پشتیبانی تامین (آبخیزداری)، تجهیز و استفاده مناسب از چاه‌ها، انتقال آب به شهرک‌های صنعتی، مصرف و بازیافت آب، برای این کمیته تعریف شده است و تا همین جا که از عمر کمیته می گذرد به نقاط خوبی دست یافتیم.

وی در ادامه با بیان اینکه بعضی چیزها باید مورد توجه دوستان ما در واحدهای صنعتی باشد، افزود: هر متر مربع آب 400 تومان در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد و این باعث می‌شود که بازیافت آب در چرخه تولید دچار مشکل شود و به جای این که تولیدکننده با نصب یک کولینگ تاور (برجک خنک‌کننده) کوچک، آب را در چرخه تولید حفظ کند، آن را مستقیم وارد شبکه فاضلاب کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک تهران وظیفه تصمیم گیری درباره حل مشکل آب را بر عهده واحدهای تولیدی گذاشت و تصریح کرد: تولیدکنندگان مستقر در واحدهای صنعتی باید در مجامع تصمیمم گیری کنند و بدون اینکه به تولید ضربه ای وارد شود باید بتوانند در خصوص بحث بازیافت آب و بازگشت آن به چرخه تولید اقدامات لازم را انجام دهند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی تمایلی به برخوردهای امری و چکشی ندارد، تصریح کرد: ما بیم تولید داریم و به طور چکشی ورود نمی‌کنیم. قصد داریم با تعامل و هماهنگی تولیدکنندگان موضوعاتی از این قبیل را حل کنیم. اما به هر حال در موضوعاتی این چنین که از اهمیت خاصی هم بر خوردار است، اگر خود واحدها به نتیجه نرسیدند ما مجبور به ورود و اقدام هستیم.

قاهری در ادامه با بیان اینکه موضوع استفاده صحیح از انرژی موضوعی است که منوط به آب نمی شود، گفت: کمیته ای مانند آنچه برای آب تشکیل شده است، با همکاری وزارت نیرو و برق منطقه‌ای برای موضوع برق هم تشکیل شده و حوزه گاز نیز کمیته ای با همکاری گاز منطقه ای تهران در حال تشکیل است.

منبع: ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید