Performancing Metrics

برکزاری نشست نقش تحریم‌ها بر اساس توافق هسته‌ای با ایران | اتاق خبر
کد خبر: 345451
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1395 - 15:08
کمیته بانکداری آمریکا اعلام کرد:
کمیته بانکداری سنای آمریکا جلسه‌ای برای بررسی نقش تحریم‌های ایران پس از اجرای توافق هسته‌ای برگزار می‌کند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، کمیته بانکداری مجلس سنای آمریکا قرار است روز سه شنبه با حضور کارشناسانی برجسته یک جلسه استماع با عنوان درک نقش تحریم‌ها بر اساس توافق هسته‌ای با ایران برگزار کند.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی کمیته بانکداری، مارک دو بوویتز مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها ژوئان زارات مدیر شرکت شبکه صداقت مالی، مایکل المان، عضو ارشد اندیشکده مطالعات راهبردی و الیزابت روزنبرگ مدیر بخش انرژی و اقتصاد در اندیشکده مرکز امنیت جدید آمریکا از کارشناسان حاضر در این نشست خواهند بود.

هر یک از این کارشناسان به طور جداگانه بیانیه‌هایی را در ارتباط با موضوعات مربوط به تحریم‌های ایران منتشر کرده‌اند که در این جلسه قرائت خواهد کرد.

مایکل المان در بیانیه خود ضمن ارائه آمارهایی از ظرفیت موشکی ایران آورده است: ایران از ظرفیت صنعتی و فنی و همچنین دانش مدیریت پروژه برای توسعه و کار روی موشک‌های بالستیک مورد نظرش برخوردار است.

وی با بیان این که هیات کارشناسان تحریمی ایران در سازمان ملل در نتیجه اجرایی شدن قطعنامه 2231 شورای امنیت منحل شده است، می‌گوید: با توجه به قطعنامه 2231 دیگر این گروه فعال نخواهد شد. آمریکا باید شورای امنیت برای احیاء این گروه همکاری کند و بعلاوه تمرکزش را هم بر اعمال محدودیت‌های تجاری در نظر گرفته در این قطعنامه قرار دهد.

دو بوویتز نیز در بیانیه خود از توافق هسته‌ای به دلیل عدم توانایی‌اش در تغییر رفتارهای ایران در منطقه‌ انتقاد و تهران را به اتخاذ سیاست‌های بی ثبات کننده در منطقه متهم کرد.

این کارشناسان ضمن موثر خواندن تحریم‌های ایران بر لزوم حفظ ساختار این تحریم‌ها در دوران پسابرجام تاکید کرده‌اند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید