Performancing Metrics

شهرهای جدید بیغوله نیستند | اتاق خبر
کد خبر: 346687
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1395 - 14:55
در دولت یازدهم در پی ساخت مسکن مهر نبوده‌ایم، بلکه در این زمینه حقوق شهروندی که خواسته و مطالبه اصلی مردم است، موردتوجه قرار گرفته است.

به گزارش اتاق خبر، ساخت مسکن مهر باید با همه امکانات و خدمات درمانی، گردشگری، آموزشی، عبور و مرور و... به پایان برسد؛ مسئله‌ای که متاسفانه پیش از این مورد توجه قرار نگرفت. اگر هدف ما فقط ساخت مسکن مهر بود تا امروز به اتمام رسیده بود، اما این پروژه باید با همه مسائل جمعی و توجه به همه الزامات به انجام برسد. در کنار ساخت مسکن مهر ایجاد فضای گردشگری، تفریحی، امکانات رفاهی، آموزشی، خدماتی و حتی باستانی با مشابه‌سازی اماکن تاریخی به منظور جاذبه در دستور کار قرار دارد و تا به مقصود نهایی نرسیم دست از کار بر نخواهیم داشت.
به عنوان نمونه بخشی از مسکن مهر در شهر جدید امیرکبیر را افتتاح کرده‌ایم، این شهر باید مجهز به مسیر عبور و مرور و تردد مناسب باشد و بر همین اساس نیاز به جاده ریلی به اراک دارد که مصوبه آن دریافت شده است و با تهاتر و سرمایه‌گذاری، خطوط ریلی از شهر جدید امیرکبیر به اراک ایجاد خواهد شد. هدف ما این نیست که شهر امیرکبیر به شهری خوابگاهی بدل شود بلکه تمامی مسائل مربوط به اشتغال و صنعت نیز درنظر گرفته خواهد شد. این شهر جدید مستعد احداث صنایع روستایی و دستی است و به طور قطع در سایه تعامل می‌توان در حد استاندارد این صنایع را مستقر کرد تا با حل مشکلات و کمبودهای موجود، به شهری مستقل تبدیل شود.


در شهرهای جدید به افتتاح‌های مقطعی رضایت نمی‌دهیم و درنظر داریم با تعامل مناسب در پی حل نیازهای شهر باشیم. کاستی‌های موجود از محل کمک‌های حاصل از ایجاد ارزش‌افزوده در شهرهای جدید رفع خواهد شد زیرا دولت امکان مداخله در این امر را ندارد.
به تازگی ۲۱ مدرسه در شهر جدید پرند با روش تهاتر ساخته شده است، با این روش در ازای واگذاری زمین و دریافت‌های نقدی می‌توان مشکلات را حل کرد، حتی برای حل کمبودهای شهر جدید پردیس نیز هزار میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک مسکن از محل اعمال مدیریت دارایی‌ها اختصاص یافته است که این کار را می‌توان برای شهر امیرکبیر نیز به انجام رساند.
شرکت عمران شهرهای جدید، ناظر عالی مسکن مهر است و با توجه به وظیفه نظارتی که دارد، در صورت بروز مشکلات یا تخلف از سوی پیمانکار هیچ‌گونه مماشاتی انجام نخواهد شد.
برای ساخت مسکن مهر هیچ‌گونه اعتباری در اختیار نداریم، اما در حوزه جاده‌سازی، ارائه خدمات رفاهی، گردشگری و تامین امکانات لازم از محل اعتبارات خود اقدام می‌کنیم. ساخت واحدها به کمک تسهیلات بانکی شامل وام با سود ۴ درصد و آورده مردم دنبال می‌شود. تمام تلاش ما بر این است که اعتمادزایی لازم انجام شود و شهرهای جدید در باور مردم به عنوان بیغوله مطرح نباشند، بلکه با تامین همه امکانات به مکانی امن و جذاب تبدیل شوند، چنانکه امروز در شهر امیرکبیر امکاناتی همچون امکانات انتظامی، تفریحی، آموزشی و گردشگری فراهم است و این شهر می‌تواند محل مناسبی برای زیست مردم باشد.
محسن نریمان - مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید

منبع: صمت

نظرات
سید مصطفی حسینی
| |
2016-05-29 20:10:27
درود بر شما آقای نریمان ، ولی با این وضعیت کندی کار بعید میدونم به عمر ما کفایت کنه و امیدوارم نوادگان ما از این الطاف شما بهره مند شوند
شاهین110
| |
2016-05-30 00:50:40
باسلام،وتشکر از اتاق خبر
از آقای نریمان متشکریم به خاطر اینکه بالاخره بعد گذشت سه سال اعلام کردند که متولی تام الاختیار ساخت و تکمیل مسکن مهر هستند، ولی چرا بعد از سه سال ? دیرکرد،?
وزارت مسکن و شهر سازی، وظیفه شهرسازی را بعهده دارد، و باید خدمات شهری را برای شهر جدید پردیس فراهم نماید،البته که مدیر اجرایی این امر خطیر را به جناب نریمان ، بردوش می کشند، که جهت هماهنگی دیگر مسئولین اجرایی نیز قبول زحمت ، می نمایند،

لذا از اقای مهندس نریمان خواهشمندیم،
در تحویل واحد های مسکونی ،اقدام آجل بعمل اورند، که فردا دیر است،!

با تشکر،متقاضی فاز11 مسکن مهر شهرجدید پردبس
ADS
ADS
پربازدید