Performancing Metrics

رمضان فرصتی برای اتحاد مردم و شناخت بهتر از اسلام است | اتاق خبر
کد خبر: 349120
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1395 - 12:01
شهردار لندن:
صادق خان، شهردار مسلمان لندن در یادداشتی ضمن تبریک به جامعه مسلمان انگلستان و سراسر جهان به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت که از فرصت این ماه برای ایجاد اتحاد میان اقوام و ادیان مختلف و افزایش آگاهی مردم نسبت به اسلام بهره خواهد گرفت.

اتاق خبر - شهردار مسلمان لندن در این یادداشت که در روزنامه گاردین منتشر شد، نوشت: ماه مبارک رمضان فرصت بزرگی است تا ابهامات و تردید ها نسبت به دین مبین اسلام از بین برود.
وی افزود: اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست مسلمان ندارید و یا دانش شما درباره اسلام همان چیزی است که در اخبار مطالعه می کنید، احتمالا تصویر نادرستی نسبت به اسلام خواهید داشت.
صادق خان با بیان اینکه به اشتراک گذاشتن تجربیات دینی سبب درک بهتر از عقاید یکدیگر می شود، اضافه کرد: من درصدد هستم تا در ماه رمضان میان جوامع دینی پل بزنم و مراسم افطار در کنیسه، کلیسا و مساجد به راه بیندازم؛ چون به نظر من بهترین روش برای اینکه افراد عقاید یکدیگر را بشناسند به اشتراک گذاشتن تجربیات است.
وی گفت: روزه گرفتن بهترین روش برای به اشتراک گذاشتن تجربیات دینی است؛ همان زمانی که یک تکه نان را میان یکدیگر نصف می کنید، نشان می دهد که دین اسلام چیز عجیب و یا وحشتناکی نیست.
صادق خان روزه گرفتن را نمادی از برابری اجتماعی در دین اسلام برشمرد و نوشت: روزه چالش بزرگی است اما در عین حال فرصت خوبی است تا فقیر و مرفه در این ماه روزه گرفته و با هم افطار کنند.
وی عنوان کرد: آخرین تحقیق صورت گرفته از سوی موسسه «آی سی ام» نشانگر آن است که مسلمانان انگلیس بزرگترین گروهی هستند که کارهای خیریه انجام می دهند؛ به نظر من این مساله مرهون ماه مبارک رمضان است. ماه رمضان ماه ایثار و از خود گذشتگی است.
شهردار مسلمان شهر لندن تصریح کرد: ما یک شهر چند قومیتی بزرگی داریم اما مردم آن با هم متحد نیستند؛ من می خواهم که مردم در این ماه رمضان احساس تعلق به یکدیگر را تجربه کنند.
پیام تبریک شهردار مسلمان لندن به مناسبت ماه رمضان در حالی منتشر شد که شماری از رهبران سیاسی انگلیسی از شامگاه یکشنبه گذشته فرارسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفته اند.
'دیوید کامرون' نخست‌وزیر و 'فیلیپ هاموند' وزیر خارجه انگلیس شامگاه یکشنبه در پیام‌هایی ضمن تبریک به جامعه مسلمان انگلستان و سراسر جهان به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، از حل سیاسی بحران سوریه و برقراری آتش‌بس در این کشور در این ایام حمایت کردند.
جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر نیز روز دوشنبه در پیامی ضمن تبریک به جامعه مسلمان انگلستان و سراسر جهان به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، از مسلمانان بابت خدمات ارزنده شان در انگلیس قدردانی کرد.
مرکز اسلامی انگلیس در لندن شامگاه یکشنبه در اطلاعیه ای، روز سه شنبه 7 ماه ژوئن ( هیجدهم خردادماه ) را روز نخست ماه مبارک رمضان 1437 هجری در انگلستان اعلام کرد.
سایر مراکز و مجامع اسلامی انگلیس از جمله موسسه خوئی نیز اعلام کرده اند که به دلیل رویت نشدن هلال ماه، ماه مبارک رمضان از روز سه شنبه 7ژوئن آغاز خواهد شد.
امسال مسلمانان در انگلستان طولانی‌ترین روزهای روزه‌داری را در طول 33 سال گذشته تجربه خواهند کرد.
فاصله اذان صبح تا غروب خورشید در انگلستان و زمانی که روزه‌داران دست از خوردن و آشامیدن می‌کشند به حدود 20 ساعت می‌رسد.
اما به رغم این مساله مسلمانان انگلستان با اشتیاق به استقبال ماه مبارک رمضان رفته اند و هم اینک می توان تبلیغ ماه رمضان را بر روی برخی از اتوبوس های شهری لندن و فروشگاه بزرگ این کلانشهر مشاهده کرد.
براساس آمار های رسمی منتشر شده، بریتانیا ( شامل انگلیس ، ولز ، اسکاتلند و ایرلند شمالی )، در سال 2013 میلادی، 61 میلیون و 100هزار نفر جمعیت داشته که شمار مسلمانان آن، 2.8 میلیون نفر برآورد شده است.
براساس بررسی صورت گرفته توسط شورای مسلمانان بریتانیا، در کل 4.8 درصد از کل جمعیت انگلیس و ولز ( 56 میلیون و 76 هزار نفر ) و 8.1 درصد از کل شاگردان مدرسه ( پنج تا 15 سال ) این مناطق هم اینک از مسلمانان هستند که این درصد در شهر لندن بشدت افزایش می یابد.
گفته می شود بیش از 80 درصد از مسلمانان انگلیس و ولز، در شهر لندن و بخش های اطراف آن، میدلندز غربی، یورکشایر و هامبر زندگی می کنند.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید