Performancing Metrics

اردوی تیم ملی فوتسال را تعطیل کردند تا دسته جمعی به امارات بروند! | اتاق خبر
کد خبر: 349721
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1395 - 13:23
رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی با انتقاد شدید از تعطیلی اردوی تیم ملی، گفت: به بهانه ماه رمضان اردوی تیم را تعطیل کردند تا بازیکنان دسته جمعی به امارات بروند و قصابی شوند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، عباس ترابیان به مسائل پیرامون تیم ملی فوتسال و تعطیلی اردوی این تیم در ماه رمضان پرداخت و تاکید کرد که این اردو تعطیل شده تا بازیکنان ملی پوش دسته جمعی برای حضور در تورنمنت ماه رمضان، به امارات بروند. وی تاکید کرد که حضور ملی پوشان در امارات تبعات سنگینی برای تیم ملی خواهد داشت. رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال همچنین با انتقاد از عدم معرفی کادر فنی تیم‌های پایه، گفت: می‌خواهند سیستم «خسوسی» (سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال) را در تیم‌های پایه پیاده و تکرار کنند.

مشروح گفتگوی ترابیان در زیر می‌آید

صد درصد مخالف تعطیلی اردوی تیم ملی هستم
اول از همه باید بگویم برنامه تعطیلی لیگ در ماه رمضان را به کمیته فنی انعکاس ندادند که اگر این کار را می‌کردند، صد درصد مخالفت می‌کردیم. تیم ملی با برگزاری چند مرحله اردو تازه شکل گرفته بود.

می‌خواهند دسته جمعی به دوبی بروند
تیم ملی در شرایطی که باید به تمریناتش ادامه می‌داد، یکباره به بهانه ماه رمضان تعطیل شد تا بازیکنان دسته جمعی به دوبی بروند. به این خاطر که می‌خواهند درآمدزایی کنند. من نمی‌دانم اسم این کار را چه بگذارم.

مثل قصاب به جان بازیکنان تیم ملی می‌افتند
امیدوارم بازیکنان تیم ملی از امارات سالم برگردند. خودتان می‌دانید در چنین تورنمنت‌هایی جوایز بسیار نفیسی در نظر می‌گیرند و بازیکنان زیادی هم از آمریکای لاتین و آفریقا می‌آیند که برای رسیدن به این جوایز، مثل قصاب به جان بازیکنان تیم ملی ما و دیگر بازیکنان می‌افتند.

 احساس خطر می‌کنم
نگران آسیب دیدن بازیکنان تیم ملی در امارات هستم و احساس خطر می‌کنم. همان موقع که ما در کمیته فوتسال بودیم، کشور کویت از این پیشنهادها به بازیکنان ایران می‌داد که ما مخالف بودیم. سه، چهار بازیکن کلیدی تیم ملی ایران الان به امارات می‌روند و اگر خدایی ناکرده مصدوم شوند، باید چه کار کنیم؟

چه توهین‌هایی که به ایرانی‌ها نمی‌شود
تعطیلی تمرینات در ماه رمضان واقعا یک معضل است. تمرینات تیم ملی تازه شکل گرفته بود که حالا می‌روند امارات و تفریح و بازی. حالا بماند که چه توهین‌هایی که به ایرانی‌ها نمی‌شود. رفتن ملی پوشان به امارات مورد تایید من نیست. به علی کفاشیان هم گفتم. من موافق این اقدام نبودم ولی هیچکس آنرا به کمیته فنی منعکس نکرد.

می‌خواهند سیستم «خسوسی» را تکرار کنند
معضل دیگری که به شدت نگران آن هستم، وضعیت کادر فنی تیم‌های پایه است که بارها تذکر داده‌ایم. بازی تیم زیر ۲۰ سال ایران آذرماه شروع می‌شود. فرصتمان تا آن زمان خیلی کم است. بیایید و کادر فنی را زودتر معرفی کنید. من شنیده‌ام که آقای ناظم الشریعه (سرمربی تیم ملی) می‌خواهد سیستم خسوسی را پیاده کند و هم در تیم بزرگسالان و هم در تیم پایه مربیگری کند. من  اصلا موافق این کار نیستم.

همان معضلات زمان خسوس را خواهیم داشت
در کمیته فنی هم مصوبه است که سرمربی تیم ملی نمی‌تواند همزمان سرمربی تیم‌های پایه باشد. در اینصورت ما همان معضلات زمان خسوس کاندلاس (سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال) را خواهیم داشت. ما این همه مربیان با استعداد داریم که در دل همین فوتسال تربیت شده‌اند و باید از وجود آنها استفاده کنیم. کسانی که تجربه لازم را دارند و با مشخصات کمیته فنی برای مربیگری همخوانی دارند.

تیم زیر ۲۰ سال ژاپن سه اردو داشته است
از نظر ما تیم زیر ۲۰ و زیر ۱۷ سال ایران چیزی کمتر از تیم ملی ندارد و همطراز همین تیم است. تیم زیر ۲۰ سال ژاپن تا الان سه اردو داشته ولی ما حتی کادر فنی را هم نمی‌شناسیم. نباید اجازه بدهیم سایر کشورها مثل ژاپن و تایلند در همان سنین پایه سوار کار شوند و قهرمانی را از چنگ ایران در بیاورند.

مگر می‌شود بازیکن برای تیم ملی تصمیم گیری کند؟
آقای ناظم الشریعه گفته‌اند اگر تیم ملی در ماه رمضان اردو داشت، ملی پوشان نمی‌توانستند به امارات بروند. به نظرم اینها بهانه‌ است و من آنرا قبول ندارم. مگر می‌شود بازیکن برای شما تعیین تکلیف کند و تصمیم بگیرد. من کاری به آقای ناظم الشریعه ندارم. به کلیات مدیریت کار داریم. در بخش مدیریتی داریم ضعیف عمل می‌کنیم.

چهار بازی با برزیل از دست رفت
طبق برنامه قبلی، قرار بود برزیل مردادماه به ایران بیاید که به خاطر مشکلات مالی و عدم تامین هزینه‌های این تیم، سفر آنها به ایران کنسل شد. در عوض آنها به احترام تیم ملی ایران و همچنین بنده که عضو هیات امنای جایزه بزرگ برزیل هستم، از ما دعوت کردند در هر بازه زمانی که دلمان بخواهد، برای برگزاری چهار بازی تدارکاتی به این کشور برویم. این سفر هیچ هزینه‌ای جز بلیت هواپیما برای تیم ملی نداشت. ضمن اینکه کادر فنی می‌توانست به سادگی بازیکنان را قبل از جام جهانی، با شرایط نزدیک برزیل و کلمبیا، هماهنگ کند. این واقعا یک فرصت طلایی بود که دوستان خیلی راحت از آن صرفنظر کردند و هیچ بازی دیگری هم جایگزین آن نشد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید