Performancing Metrics

احیای بافت قدیم سمنان با کمک انبوه‌سازان | اتاق خبر
کد خبر: 350320
تاریخ انتشار: 22 خرداد 1395 - 23:51
شهردار سمنان گفت: انبوه‌سازان با دریافت تسهیلات از شهرداری در بافت قدیم سمنان انبوه‌سازی می‌کنند.

اتاق خبر:حسین موسوی افزود: شهر سمنان از دو قسمت بافت قدیم و بافت جدید تشکیل‌شده که بافت قدیم بیش از 400 هکتار است.

وی تصریح کرد: این بخش وسیع از شهر در سیل اخیر دچار مشکلات فراوانی شد و علاوه بر خطرناک بودن برای ساکنین که عمده آن‌ها از قشر متوسط و ضعیف جامعه هستند سیمای شهری را نیز نازیبا کرده است.

شهردار سمنان اظهار داشت: به دلیل وسعت این بافت اعتبارات شهرداری و همچنین اعتبارات بخش دولتی جوابگوی احیا و بازسازی این منطقه نیست و به همین دلیل تصمیم گرفتیم انبوه‌سازان را به این عرصه دعوت کنیم.

موسوی خاطرنشان کرد: در این راستا جلسه مشترکی با چهار انبوه‌ساز شهر سمنان برگزار و مقرر شد این عزیزان با دریافت تسهیلات از شهرداری اقدام به ساخت‌وساز در بافت فرسوده شهر کنند.

به گفته وی، این تسهیلات تخفیف 20 تا 30 درصدی در صدور پروانه ساختمانی است که پس از تأیید اعضای شورای شهر به انبوه‌سازان ارائه خواهد شد.

شهردار سمنان تصریح کرد: انبوه‌سازان با تملک زمین‌های موجود در این بافت اقدام به ساخت مجتمع‌های مسکونی می‌کنند و یا ساکنان این محله‌ها می‌توانند با در اختیار قرار دادن زمین‌های خود به انبوه‌سازان، آپارتمان معوض دریافت کنند.

موسوی از سایر انبوه‌سازان هم دعوت کرد تا به بافت فرسوده شهر ورود کرده و علاوه بر استفاده از این تسهیلات که به‌صورت محدود ارائه می‌شود در عمران و آبادانی شهر نیز گام‌های مؤثری بردارند.

منبع:فارس

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید