Performancing Metrics

رونمایی سامانه جدید برای مقابله با حزب الله | اتاق خبر
کد خبر: 350500
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1395 - 10:06
ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد:
ستاد ارتش رژیم صهیونیستی فایلی تصویری را از سامانه موشکی جدید خود منتشر و اعلام کرد که از این سامانه برای مقابله با حزب‌الله لبنان استفاده خواهد شد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، ستاد ارتش رژیم صهیونیستی فایلی تصویری را از سامانه موشکی جدید خود منتشر و اعلام کرد که از این سامانه برای مقابله با حزب‌الله لبنان استفاده خواهد شد. به گفته منابع نظامی اسرائیلی سلاح جدیدی که رژیم صهیونیستی برای مقابله با حزب‌الله لبنان ساخته است، "روز قیامت" نام دارد. این سلاح عبارت از موشکی است که نام آن "شاهین نابودگر" است.

برد این موشک تا 300 کیلومتر می‌رسد و همین مسئله باعث می‌شود تا این موشک تقریبا قادر به پوشش دهی تمامی خاک لبنان باشد.

از مشخصات این موشک که بزرگترین در نوع خود به حساب می‌آید و از سوی شرکت دولتی "تاعس" ساخته شده، دقت بسیار بالای آن است. این موشک را هم می‌توان از دریا و هم از خشکی پرتاب کرد.

به گفته کارشناسان اسرائیلی این سامانه موشکی جزو سامانه امنیتی اسرائیل بوده و احتمالا به دلیل ارزانی و کارآمدی نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

روز شنبه از این موشک رونمایی شد.

به گفته رسانه‌های اسرائیلی این موشک نقش محوری در هرگونه عملیات نظامی با حزب‌الله در آینده خواهد داشت. قطر این موشک به 370 میلی‌متر می‌رسد و طول آن حدود پنج متر است. وزن کلاهک آن نیز 200 کیلوگرم است.

اسرائیل از دهه‌ هفتاد قرن گذشته میلادی برای ارتقای توانایی موشکی خود تلاش‌هایش را دو چندان کرده است. هدف اسرائیل از ارتقای توانایی موشکی خود مقابله با حزب‌الله لبنان است. اسرائیل همواره به توانایی نظامی حزب‌الله اذعان کرده و آن را تهدیدی علیه خود می‌داند.

ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا رزمایش‌های نظامی را در منطقه الجلیل برگزار کرد. این رزمایش شبیه‌سازی شده به موقعیتی بود که در آن این رژیم به جنگ با حزب‌الله می‌پردازد.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید