Performancing Metrics

تلاش دو سناتور آمریکایی برای محدود کردن فروش سلاح به عربستان | اتاق خبر
کد خبر: 350895
تاریخ انتشار: 24 خرداد 1395 - 10:09
یونایتدپرس اینترنشنال اعلام کرد:
دو سناتور آمریکایی یک پیشنهاد اصلاحی برای لایحه دفاعی سال 2017 آمریکا ارائه داده اند که فروش بمب های آمریکایی به عربستان را تا زمانی که سعودی ها گامی در جهت تخفیف آلام غیرنظامیان در یمن بردارند، محدود می کند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا، دو سناتور آمریکایی یک پیشنهاد اصلاحی برای لایحه دفاعی سال 2017 آمریکا ارائه داده اند که فروش بمب های آمریکایی به عربستان را تا زمانی که سعودی ها گامی در جهت تخفیف آلام غیرنظامیان در یمن بردارند، محدود می کند.
خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال در این خصوص گزارش داد، پیشنهاد اصلاحی سناتور کریس مورفی و سناتور راند پل برای لایحه دفاعی آمریکا همچنین فروش سلاح به عربستان را تا زمانی که این کشور ثابت کند در جهت مبارزه با سازمان های تروریستی همچون القاعده و داعش اقدام می کند، متوقف می سازد.
به موجب این پیشنهاد اصلاحی، سعودی ها موظفند کلیه اقدامات لازم برای کاهش شمار کشته های غیرنظامی در یمن را منطبق با قانون بین المللی، به کار گیرند.
براساس اعلام سازمان دیده بان حقوق بشر، آمریکا 20 میلیارد دلار سلاح به عربستان در سال 2015 فروخته است.
این سازمان با اشاره به اینکه عربستان از بمب های خوشه ای ساخت آمریکا علیه غیرنظامیان در یمن استفاده کرده است، از واشنگتن خواست تولید و عرضه این نوع سلاح را متوقف کند.
این سازمان همچنین از عربستان درخواست کرد از بمب های خوشه ای در حملات خود استفاده نکند.
براساس اعلام دیده بان حقوق بشر، بمب های خوشه ای به سرعت غیرنظامیان را در جریان درگیری ها هدف تهدید قرار می دهد. حتی این نوع سلاح پس از پایان درگیری ها نیز تاثیر خود را برجا می گذارد، به نحوی که باقی مانده مهمات منفجر نشده به مین های زمینی بدل می شود.
مقام های پنتاگون نیز چندی پیش گفتند که شمار اندکی از سربازان آمریکایی در یمن مستقر شدند تا از نیروهای دولت مستعفی در این کشور حمایت کنند.
در همین حال، مورفی تهاجم ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به مواضع انصارالله در یمن را جنگی بسیار خطرناک و فاجعه بار خواند.
وی گفت که صنعا پایتخت یمن بیش از یکسال بدون آب و برق است و 80 درصد از مردم این شهر شدیدا به کمک های انسانی نیاز دارند.
مورفی یادآور شد که آمریکا عضو ائتلافی است که یمن را بمباران و مدارس و بیمارستان ها را در این کشور با خاک یکسان می کند.
وی افزود: گزارش های متعددی مخابره شده مبنی بر اینکه بمب های خوشه ای ساخت آمریکا در مناطق مسکونی غیرنظامیان یا در نزدیکی آن فرود آمده است و حال آنکه این مساله بدون مداخله آمریکا روی نمی داد.
به موجب کنوانسیون بین المللی مهمات خوشه ای مصوب سال 2008، همه نوع تولید، انتقال و ذخیره این نوع سلاح ممنوع اعلام شده است.
فراتر از مهمات آمریکایی، دستگاه های اطلاعاتی آمریکا اطلاعات مورد نیاز برای حملات هوایی را فراهم می کنند و هواپیماهای سوخت رسان آمریکایی عملیات سوخت رسانی به جنگنده های متجاوز را برعهده دارند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید