Performancing Metrics

روحانی: دولت یازدهم برای تحقق حقوق زنان، با همه توان فعال است | اتاق خبر
کد خبر: 351167
تاریخ انتشار: 24 خرداد 1395 - 23:29
زنان مشکل و معضل جامعه نیستند
رییس جمهوری تاکید کرد: دولت یازدهم فرصت حضور زنان در فعالیت های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را حق زنان می داند و با همه توان در کنار آنان فعال خواهد بود.

اتاق خبر - به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت؛ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی دوشنبه شب در ضیافت افطار با جمعی از فعالان حوزه زنان و خانواده گفت: امروز در روند توسعه کشور و پیشبرد سیاستهای اقتصاد مقاومتی، باید زنان مشارکت گسترده تری داشته باشند، مگر می شود نیمی از اعضای یک کشور در خانه بمانند و در صحنه کار و تلاش، حضور نداشته باشند و آن کشور بتواند از لحاظ اقتصادی پیشرفت کند.

رییس جمهوری با اشاره به تقارن این مراسم با ۲۴ خرداد، گفت: ۲۴ خرداد ۹۲ روز امید و روزی بود که مردم ایران اسلامی توانستند با بهترین بیان و زبان که همان رای و صندوق آراء بود ، در برابر همه نقشه های شومی که دشمنان علیه این کشور طراحی کرده بودند، بایستند و به جهانیان اعلام کنند که ملت بزرگ ایران به خوبی قادر است حق خود را باز ستاند و نقشه های دشمنان را خنثی کند.

دکتر روحانی با قدردانی از حضور و مشارکت گسترده زنان در انتخابات خرداد ۹۲ و اسفند ۹۴ اظهارداشت: زنان جامعه ما در مسیر احقاق حقوق خود، با همه توان و قدرت ایستاده اند و به راهشان ادامه خواهند داد.

رییس جمهوری با اشاره به سخنان خانم ریگی فرماندار شهرستان قصرقند استان سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: زنان جامعه ما راهگشای توسعه بیش از پیش جامعه هستند و بر خلاف آنچه که برخی تنگ نظران فکر می کنند، زن، مشکل و معضل جامعه نیست.

دکتر روحانی تصریح کرد: زنان، قومیت و مذهب، هیچیک مشکل نیستند. زنان ایران اسلامی در سایه برکت انقلاب اسلامی، با مذاهب و قومیت های مختلف و به عنوان نیمی از جمعیت کشور به خوبی می توانند در صحنه های اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی حضور فعال داشته باشند.

رییس جمهوری گفت: این چه اندیشه ای است که گفته شود یا زن باید بتواند وظیفه مادری خود را انجام دهد که البته بسیار مهم است و یا حضور در جامعه پیدا کند. ما چنین تفکری در اسلام نداریم، در اسلام زن و مرد در خلقت و ایفای نقش برابرند، البته زن ها نقش خاص خود را در برخی موارد دارند و اگر بخواهیم امتیاز انسانها را برمبنای کاری که انجام می دهند، بسنجیم در برخی موارد زن ها وظایف خطیرتر و سختتری را بردوش دارند.

دکتر روحانی اظهارداشت: ما چنین تفکری در اسلام نداریم که یک نوع جنسیت به عنوان نقش اول و یک جنسیت به عنوان نقش دوم مطرح باشد. انسان در پیشگاه خداوند دارای کرامت است. یکی از شعارهای ۲۴ خرداد ۹۲ نیز اعتدال بود و یک معنای اعتدال، عدالت اجتماعی در میان زنان و مردان جامعه ما است.

رییس جمهوری با اشاره به پیشتازی ها و افتخارآفرینی های زنان ایرانی در میدان های علمی ، ورزشی و هنری تصریح کرد: این چه تفکری است که گفته شود امنیت و اخلاق زن، فقط در درون خانه تامین می شود. زنان ایرانی در سایه انقلاب اسلامی ضمن احترام به اخلاق و معنویت، در فعالیتهای اجتماعی مشارکت گسترده دارند و آنچه اسلام برای ما مقرر کرده است امنیت کامل مردان و زنان در کنار یکدیگر است.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه ما جامعه مردسالار و زن سالار نداریم ، گفت: آنچه ما در اسلام داریم شایسته سالاری است و در رسیدن به این شایستگی، تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. حضور زنان در فعالیت های اجتماعی نیز منافاتی با وظایف مادری و خانوادگی آنان ندارد و دولت یازدهم فرصت حضور زنان در فعالیت های اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی را حق زنان می داند و با همه توان در کنار آنان فعال خواهد بود.

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید