Performancing Metrics

بیشتر مردم انگلیس خواهان خروج از اتحادیه اروپا هستند | اتاق خبر
کد خبر: 351231
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1395 - 18:01
نظرسنجی ها:
نتایج نظرسنجی‌های جدیدی که روز سه‌شنبه و در کمتر از ده روز از زمان برگزاری همه‌پرسی 23 ژوئن منتشر شد، مؤید حمایت بیشتر مردم انگلیس از خروج کشورشان از اتحادیه اروپا موسوم به 'برگزیت' است.

اتاق خبر - براساس نتایج نظرسنجی موسسه 'یوگو' که به سفارش روزنامه تایمز صورت گرفته و روز سه‌شنبه در این روزنامه منتشر شد، 46 درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت داشته‌اند، از برگزیت حمایت کرده‌اند که نسبت به نظرسنجی قبلی این موسسه در اواخر هفته گذشته، 3 درصد افزایش نشان می‌دهد.
براساس نتایج یادشده، تنها 39 درصد از کسانی که در نظرسنجی موسسه یوگو شرکت کرده‌اند، از ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت کرده‌اند.
نتایج نظرسنجی موسسه یوگو مؤید آن است که یازده درصد از مردم انگلیس هنوز مردد هستند و 4 درصدشان قصد دادن رای در همه پرسی در پیش رو ندارند.
براساس نظرسنجی یاد شده، زنان و افرادی در رده سنی بین 25 تا 49 سال احتمال بیشتری دارد که از ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت کنند.
نظرسنجی موسسه یوگو بین 12 تا 13 ژوئن به‌صورت آنلاین انجام‌شده و در جریان از 1905 بزرگ‌سال پرسش به‌عمل‌آمده است.
نتایج نظرسنجی موسسه 'او آر بی' که به سفارش روزنامه دیلی تلگراف صورت گرفته و روز سه‌شنبه در این روزنامه منتشر شد، نیز موئد آن است که 49 درصد از مردم انگلیس از برگزیت حمایت و 48 درصد با آن مخالف هستند.
به نوشته این روزنامه، این برای اولین بار از ماه مارس گذشته است که وضعیت، این‌گونه علیه هواداران ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا رقم می‌خورد .
این روزنامه افزود: نتایج این نظرسنجی مؤید آن است که کارزار تبلیغاتی حامی برگزیت در هفته گذشته تمرکز بیشتری بر روی مسائلی چون مهاجرت، اقتصاد و نیز بهداشت عمومی انگلیس ( ان اچ اس ) داشته است.
نتایج دو نظرسنجی جدید توسط موسسه 'آی سی‌ام ' ( به‌صورت آنلاین و تلفنی ) که روز دوشنبه گذشته در گاردین منتشر شد نیز نشان می‌داد که 53درصد از مردم انگلیس خواستار خروج کشورشان از اتحادیه اروپا هستند.
براساس نتایج این دو نظرسنجی که به سفارش روزنامه گاردین صورت گرفت، 53 درصد از انگلیسی‌ها اعلام کردند از خروج کشورشان از اتحادیه اروپا (برگزیت) حمایت خواهند کرد اما 47 درصد از آنها تأکید کردند که در همه‌پرسی 23 ژوئن به نفع ماندن کشورشان در اتحادیه اروپا رأی می‌دهند.
روزنامه تایمز روز سه‌شنبه در گزارشی نوشت: به‌رغم نتایج این نظرسنجی‌ها، رهبران کارزارهای تبلیغاتی حامی ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا بر این باورند که آنها پیروز همه‌پرسی 23 ژوئن هستند.
این روزنامه افزود: اما نتایج نظرسنجی های یاد شده سبب افزایش انتقادات از حزب کارگر تحت هدایت جرمی کوربین به دلیل عدم رهبریت درست در ارتباط با اتحادیه اروپا، شده است.
تایمز افزود: اگر چه نگرانی‌هایی نیز در خصوص نبود زمینه عملیاتی برای حزب ملی اسکاتلند در این مورد وجود دارد، ضمن اینکه برخی از اعضای حزب محافظه از ' تراز می ' وزیر کشور انگلیس می‌خواهند که بیشتر در این باره اظهار نظر کند.
این روزنامه افزود: جرمی کوربین رهبر حزب کارگر به دلایل یاد شده قرار است در جریان سخنرانی‌اش در روز سه‌شنبه، در مورد آثار منفی برگزیت بر بهداشت عمومی انگلیس ( ان اچ اس ) و نیز فرصت‌های شغلی سخن بگوید.
در همین حال بیش از پنجاه تن از متخصصان ارشد پزشکی با امضای نامه‌ای که روز سه‌شنبه در روزنامه تایمز منتشر شد، هشدار داده‌اند که برگزیت سبب وارد شدن آسیب به بهداشت عمومی انگلیس خواهد شد.
قرار است مردم انگلیس در روز 23 ژوئن در خصوص ماندن یا خروج کشورشان از اتحادیه اروپا در همه‌پرسی موسوم به «برگزیت» تصمیم‌گیری کنند.
افزایش احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به 'برگزیت'، به دنبال انتشار نتایج آخرین نظرسنجی‌های صورت گرفته، باعث کاهش ارزش پوند و سقوط شاخص بورس فوتسی 100 لندن در روز دوشنبه گذشته شد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید