Performancing Metrics

8میلیون دلار حجم مبادلات ایران و نروژ در چهارماهه نخست امسال | اتاق خبر
کد خبر: 351253
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1395 - 11:02
سفیر ایران در نروژ اعلام کرد:
سفیر جمهوری اسلامی ایران در نروژ، لغو تحریم ها را موفقیتی برای جمهوری اسلامی ایران و دانشجویان ایرانی مقیم نروژ دانست و از رسیدن حجم مبادلات تجاری دو کشور به هشت میلیون دلار در چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا، مجید نیلی سفیر ایران در نروژ روز سه شنبه در گفت و گویی لغو تحریم ها را موفقیتی برای جمهوری اسلامی ایران و دانشجویان ایرانی مقیم نروژ دانست و از رسیدن حجم مبادلات تجاری دو کشور به هشت میلیون دلار در چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

وی گفت: این در حالی است که این رقم در کل سال گذشته(2015) حدود 13میلیون دلار بوده است. اگر قراردادهای حوزه های شیلات، نفت و گاز و انرژی های تجدید پذیر که در حال طی مراحل خود هستند عملیاتی شوند، حجم مبادلات طرفین بسیار فراتر خواهد رفت.
سفیرایران در نروژ همچنین با اشاره به رفع مشکلات ایجاد شده برای دانشجویان ایرانی مقیم نروژ اظهار داشت: برطرف شدن تحریم های غیر منطقی و غیر عادلانه، موفقیتی هم برای جمهوری اسلامی ایران و هم این دانشجویان بود.
به گزارش ایرنا، تولید ناخالص ملی نروژ 397.6 میلیارد دلار است. این کشور دارای نرخ رشد اقتصادی 0.9 درصد و نرخ تورم 2 درصد بوده و علاوه براین، نرخ بیکاری 4.4 درصد می باشد. ازرش واردات این کشور پنج میلیون نفری در 2015حدود 71.95 میلیارد دلار و ارزش کل صادرات آن 106.2 میلیارد دلار بوده است.
بودجه کل نروژ در سال 2016بدون احتساب نفت 109میلیارد یورو و هزینه آن معادل 132میلیارد یورو است. این در حالی است که موجودی صندوق ذخیره ملی این کشور873 میلیارد دلار معادل تقریبی800 میلیارد یورو است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید