Performancing Metrics

پلیس ضد شورش فرانسه شماری از تماشاگران آشوبگر انگلیسی را دستگیر کرد | اتاق خبر
کد خبر: 351912
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1395 - 18:33
منابع انگلیسی شامگاه چهارشنبه از آشوب و درگیری مجدد هواداران تیم های فوتبال انگلیس و ولز با تماشگران روسی در شهر لیل و دستگیری حداقل 36نفر از آنها توسط پلیس ضد شورش فرانسه، خبر دادند.

اتاق خبر - منابع انگلیسی می گویند که پلیس فرانسه این بار با استفاده از زره پوش، باتوم و گاز اشک آور تماشاگران آشوبگر انگلیسی را متفرق کردند.
این منابع می گویند که رفتار پلیس فرانسه این بار با آشوبگران به گونه ای «تهدید آمیز» بوده است.
به گفته این منابع علاوه بر بازداشت دستکم 36 نفر، 15 نفر از تماشاگرانی که در جریان درگیری ها چهارشنبه شب زخمی شده بودند به بیمارستان منتقل شده اند.
«استان کولیمور» بازیکن اسبق تیم ملی انگلیس که برای تماشای بازی ها به فرانسه رفته است به خبرنگار اعزامی اسکای نیوز گفت: هواداران انگلیسی مشغول رجزخوانی برای تیم ملی روسیه بودند که با شنیدن صدای مهیبی به خیابان گریختند. سپس پلیس فرانسه آنها را مورد هدف گاز اشک آور و باتوم قرار داد.
به گفته خبرنگاران، «با شکست 2 بر یک تیم ملی روسیه در برابر اسلواکی، حامیان سرخورده و خشمگین تیم روسیه از نتیجه این بازی، در مرکز لیل توسط هواداران تیم های انگلستان و ولز احاطه شدند. گویی که طرفداران تیم انگلستان قصد تلافی آنچه را که در مارسی روی داده بود، داشتند. در پی آن اوضاع به یکباره متشنج شد.»
تیم ملی روسیه چهارشنبه شب در شهر لیل به مصاف اسلواکی رفت و روز پنجشنبه نیز قرار است تیم ملی انگلیس با ولز در شهر لانس دیدار کنند.
خبرنگار اسکای نیوز گفت که درگیری های شهر لیل دست کمی از آنچه در بندر مارسی در قبل و بعد از دیدار تیم های انگلیس و روسیه رخ داد، نداشت.
در جریان درگیری های بندر مارسی هواداران دو تیم ملی انگلیس و روسیه به شدت با یکدیگر درگیر شده که با دخالت پلیس ضد شورش فرانسه متفرق شدند.
در این درگیری ها، آشوبگران که براثر مصرف مشروبات الکلی حالت عادی نداشتند، ضمن پرتاب بطری و صندلی، شعارهایی علیه یکدیگر سر می دادند.در این میان گفته می شود دست کم 35 نفر زخمی شده اند.
در همین حال، دولت فرانسه فروش مشروبات الکلی را از ساعت 6 بعد از ظهر سه شنبه گذشته تا 6 صبح روز جمعه در شهر لیل ممنوع اعلام کرده و همچنین کافه ها و مکان های عمومی شهر تا قبل از نیمه شب تعطیل خواهند شد.
پیشتر یوفا ضمن تهدید روسیه برای اخراج از مسابقات جام ملت های اروپا در صورت ادامه خشونت ها، بابت حرکت تماشاگران روسیه پس از بازی با انگلیس، 150 هزار یورو جریمه کرده است.
پس از درگیری های خشونت آمیز بین هواداران تیم های ملی فوتبال روسیه و انگلیس در بندر مارسی، اتحادیه فوتبال اروپا در هشداری جدی این دو کشور را به اخراج از رقابت ها تهدید کرده است.
مرحله نهایی مسابقات جام ملت‌های اروپا (یورو 2016) از 10 ژوئن تا 10 ژوئیه (21 خرداد تا 20 تیر) و با حضور 24 تیم برتر قاره سبز در فرانسه برگزار می شود.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید