Performancing Metrics

دولتمردان آمریکا را بد عهد و مستکبر می دانیم | اتاق خبر
کد خبر: 352678
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1395 - 15:38
قالیباف:
شهردار تهران گفت: دولتمردان و سردمداران آمریکا با تفکر صهیونیستی و خوی استکباری بر مردم دنیا ظلم می کنند و با احترام به ملت آمریکا، دولتمردان این کشور را مستکبر می دانیم.

اتاق خبر - محمد باقر قالیباف شامگاه شنبه در یادواره شهید مصطفی چمران که در حسینیه اعظم سیدالشهدا(ع) شهرک ولیعصر(عج) برگزار شد افزود: ملت ایران از همان دوران قبل از انقلاب اسلامی تا به امروز جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی را دیده است و اینکه آنها می گویند ما حسن نیت داریم در همان حسن نیت خودشان هم نشان می دهند که دروغ می گویند.
وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرمود که آمریکا اگر در مقابل دین ما بایستد ما در مقابل همه دنیای آنها می ایستیم تاکید کرد: وظیفه داریم در میدان مبارزه نظامی و خشونت آمریکا بایستیم و روز به روز بر کارآمدی کشور از درون نظام اسلامی بیافزاییم. وی گفت: حل کردن مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم یک مبارزه است.
شهردار تهران با بیان اینکه هر زمانی که در مقابل تهدیدات و فشارهای دشمن منفعل شدیم زیاده خواهی دشمن تمام نمی شود تاکید کرد: با تدبیر مقام معظم رهبری و اجازه ایشان بحث برجام دنبال شد و به یک توافقی رسیدیم اما امروز می بینیم که دشمنان چگونه در مقابل توافقی که خودشان اجرا کردند، بد عهدی و کارشکنی می کنند.
وی خاطرنشان کرد: حتی در مواردی که روی کاغذ توافق کردند نیز به صورت عملی کارشکنی می کنند و این امر حاکی از آن است که خوی استکباری آمریکایی ها هیچ تفاوتی نکرده است.
قالیباف با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، گفت: کشور ما از درون و ساختار نظام اسلامی دارای رابطه قوی بین مردم و مجموعه حاکمیت است و باید برای نسل آینده یک الگو باشیم.
**ذکر و نام شهید به معنای تداوم راه شهدا است
شهردار تهران در ادامه سخنان خود به اهمیت برگزاری یادواره شهدا اشاره کرد و گفت: برگزاری یادواره های شهدا برای خودمان و تذکری است تا در راه شهدا است صراط مستقیم حرکت کنیم.
وی ادامه داد: ما باید در مسیر مجاهدت و شهادت حرکت کنیم ولی در هر عصر و زمانی شیطانی هستند که مانع راه خدا و اهل بیت(ع) باشند.
قالیباف در باره آشنایی خود با شهید چمران گفت: ماههای اولیه جنگ با این شهید آشنا شدم، وقار، مدیریت و حضور مجاهدانه و خود ساختگی را از ویژگی های بارز شهید چمران بود.
وی افزود: انسان در مواجهه با با یک فرد خودساخته ای همچون شهید چمران مجذوب نگاه و صفای او می شد.
شهردار تهران شهید چمران را یک دانشمند واقعی توصیف کرد و گفت: این شهید از دانشجویان برجسته آمریکا بود و در زمان جنگ این کشور را رها کرد و در نقطه مقابل آمریکا در کشور لبنان به مبارزه پرداخت.
قالیباف یادآور شد: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و آغاز جنگ با توجه به اینکه شهید چمران از وزرای کابینه بود، اما به صورت مستقیم در میدان جنگ حضور پیدا کرد و روزهای سخت ابتدای جنگ را با تجربه ای که از قبل آموخته بود، مدیریت کرد.
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم گفت: این شهید یک دانشمند فیزیک پلاسما بود که از طریق بورسیه تحصیلی برای ادامه تحصیل به کشور آمریکا سفر کرد.
وی ادامه داد: در سال 41 این شهید جهشی در علم دانش فیزیک پلاسما ایجاد کرد و در کشور آمریکا نیز شاگرد ممتاز بود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: شهید مصطفی چمران یک عابد و عارف وارسته بود و زهد و تقوای این شهید سبب شد یک رزمنده حماسه ساز در جبهه های جنگ باشد.
برادر شهید چمران افزود: این شهید با شجاعت برای نبرد با اسرائیل به لبنان رفت و برای اولین بار در کشور لبنان تانک های اسرائیلی را به آتش کشید و اسرائیل را از لبنان بیرون کرد.
چمران خاطرنشان کرد: در ادامه این شهید در جنگ تحمیلی حضوری شجاعانه داشت و در نهایت در روز 31 خردادماه 1360 در منطقه دهلاویه به فیض شهادت نائل شد.
مراسم یادواره شهید مصطفی چمران شامگاه شنبه با حضور جمعی از مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در حسینیه سیدالشهدا(ع) شهرک ولیعصر(عج) برگزار شد.
در این مراسم از نرم افزار چند رسانه ای شهید چمران شامل دست نوشته ها، تصاویر، نسخه ها و شرحال زندگی این شهید رونمایی شد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید