Performancing Metrics

ماه آینده تورم تک رقمی می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 353251
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1395 - 22:04
وزیر اقتصاد از تک‌رقمی شدن نرخ تورم تا ماه آینده خبر داد.

اتاق خبر: علی طیب‌نیا در همایش اقتصاد مقاومتی، تعاون، اقدام و عمل که در محل سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با اشاره به وضعیت کشور گفت: اکنون در شرایط حساس و خطیری به سر می‌بریم که این به دلیل ساختارهای ناموزن به ارث رسیده و اتخاذ سیاست‌های نادرست و تحریم‌های بین‌المللی است که سبب شده رشد اقتصادی ما پایین‌تر از انتظار باشد.

وی ادامه داد: این عقب‌ماندگی به حدی بوده که 8 سال منتهی به سال 1392 میزان متوسط رشد اقتصادی کشور 2/2 درصد بوده است.

طیب‌نیا ادامه داد: خوشبختانه امروز وضعیت بهتر شده و با رفع شدن تحریم‌ها، ثبات  اقتصادی و کنترل تورم ثبات در بازار ایجاد شده به طوری که انتظار داریم ماه آینده تورم تک رقمی شود.

وی تصریح کرد: در شرایطی که اقتصاد رنگ ثبات را به خود دیده و تحریم‌ها در حال رفع شدن هستند باید مشکلات و بیماری‌های مزمن اقتصاد را رفع کنیم.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: اگر بخواهیم مشکل اصلی اقتصادی ایران را بیان کنیم دولتی بودن و نفتی بودن جزو مشکلات اصلی هستند. در ستاد اقتصاد مقاومتی 12 برنامه تدوین شده که یکی از مهمترین آنها مردمی‌کردن اقتصاد است که این امر به عهده وزارت اقتصاد گذاشته شده است.

طیب نیا ادامه داد: سال‌های گذشته شاهد حضور بی حد و حصر دولت در حوزه اقتصاد بودیم و همین امر سبب شد که بخش خصوصی و تعاونی از اقتصاد دور بماند و از طرف دیگر دولت نتواند وظایف ذاتی خودرا انجام دهد.

طیب‌نیا با اشاره به سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی گفت: صرف واگذاری مالکیت برای مردمی کردن اقتصاد کافی نیست و لازم است کنار آن بازار کسب و کار نیز بهبود بیابد. این درحالی است که واگذاری‌ها نیز باید به صورت واقعی باشد و بخش‌خصوصی و تعاونی‌ها مشتری اصلی باشند.

وی ادامه داد: برای اجرای پروژه‌های بزرگ لازم به سرمایه‌های بزرگ نیست بلکه با تجمیع سرمایه‌های کوچک می‌توان به این هدف رسید که این امر می‌تواند توسط تعاونی‌ها اجرایی شود.

وی در پایان اظهار امیدوار کرد که با برگزاری چنین همایش‌هایی تعامل دولت با تعاون و بخش‌خصوصی کمک کند و این روند ادامه داشته باشد.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید