Performancing Metrics

گرانترین موتور سیکلت های تاریخ + عکس | اتاق خبر
کد خبر: 353529
تاریخ انتشار: 2 تیر 1395 - 08:54
آیا حاضرید یک میلیون دلار برای داشتن موتورسیکلت بپردازید؟ افراد کمی حاضر به انجام این کار هستند با این حال در جهان افراد معدودی هستند که حاضر به پرداخت مبالغ نجومی برای داشتن موتورسیکلت هایی خاص و منحصر به فرد هستند.

اتاق خبر- گروه اقتصادی: آیا حاضرید یک میلیون دلار برای داشتن موتورسیکلت بپردازید؟ افراد کمی حاضر به انجام این کار هستند  با این حال در جهان افراد معدودی هستند که حاضر به پرداخت مبالغ نجومی برای داشتن موتورسیکلت هایی خاص و منحصر به فرد هستند. در این مطلب نگاهی به گرانترین موتور سیکلت های فروخته شده تا کنون می پردازیم.

 

Neiman Marcus Limited Edition Fighter-10

قیمت: 110 هزار دلار

کمپانی نیمن مارکوس برای محصولات لوکس و خاص خود معروف است. این شرکت که در شهر بیرمنگام ایالت آلاباما قرار دارد این موتور سیکلت خاص را طراحی کرد. تنها 45 عدد از این موتور سیکلت ساخته شده است و به نظر می رسد که طراحی آن برگرفته از فیلم های علمی تخیلی باشد. بدنه این موتورسیکلت از فیبر کربن، آلومینیوم و تیتانیوم ساخته شده و این امر باعث رسیدن سرعت این موتورسیکلت به 190 مایل (309 کیلومتر) در ساعت می شود.

9- Coventry Eagle

قیمت: 120 هزار دلار

این موتور سیکلت توسط کمپانی بریتانیایی رویال ایگل ساخته شده که اولین محصول خود را در سال 1903 تولید کرده بود. این کمپانی توانست در سال 1923 مدل Flying 8  را به بازار عرضه کند که در نوع خود بسیار منحصر به فرد بود. در دهه سی میلادی و در اوج بحران اقتصادی آن سال ها،  این موتور سیکلت ساخته شد و بعد ها در یک مزایده به مبلغ 120 هزار دلار به فروش رفت. با این حال کمپانی در سال 1939 ورشکسته و به کار خود پایان داد.

 

8- Harley Davidson Rocker

قیمت: 130 هزار دلار

هارلی دیویدسون همواره برای بسیاری از مردم یک برند شناخته شده است. یکی از محصولات این شرکت به قیمت 130 هزار دلار در یک مزایده به فروش رسید. از این موتور و طراحی منحصر به فرد آن به عنوان یک شاهکار مهندسی یاد می شود در این بین این موتور از یک تایر 240 میلیمتری بهره مند است که باعث شده این راندن این موتور بسیار راحت باشد. هارلی دیویدسون این موتور سیکلت خاص را از یکی از محصولات یک شرکت آلمانی به نام House of Thunder  اقتباس کرده است.

 

7- Hildebrand Wolfmüller

قیمت: 150 هزار دلار

دلیلی که باعث می شود که این موتور 150 هزار دلار به مزایده گذاشته شود چیست ؟ علت این است که این موتور اولین موتورسیکلت تاریخ است. شرکت وولف مولر در ابتدا کارش را با ساخت دوچرخه در سال 1894 آغاز کرد ولی در سال 1897 و بعد از سه سال مجبور به بستن درهای کارخانه خود شد. اولین موتور سیکلت که توسط این کارخانه ساخته شد دارای دو سیلندر و یک موتور 4 زمانه بود. با این حال این محصول توانست بازار خوبی برای خود پیدا کند و همچنان الهام بخش موتور سیکلت سازان کنونی است.

 

6- Hub Less Harley Davidson

قیمت: 155 هزار دلار

این موتور سیکلت در دهه 60 میلادی ساخته و کاملا شبیه موتور سیکلتی است که در فیلم ایزی رایدر(1969) استفاده شد. زین، فرمان بالا و موتور پیتربیلت مخصوص آن این موتورسیکلت را از هر نظر تبدیل به محصولی کامل و خاص کرده است. علیرغم اینکه راندن این موتور برای بیشتر افراد دشوار است اما موتور سواران حرفه ای از راندن آن لذت خواهند برد. این موتور سیکلت به قیمت 155 هزار دلار به فروش می رسد و با گذشت زمان به قیمت آن مانند یک شی عتیقه افزوده می شود.

 

Ecosse FE Ti XX -5

قیمت : 300 هزار دلار

این موتور سیکلت محصول کمپانی تیتانیوم امریکا است که در یک مزایده به قیمت 300 هزار دلار فروخته شد. این موتور سیکلت از یک موتور ساخته شده از آلومینیوم بهره مند است که توانایی این موتور سیکلت را به 225 اسب بخار می رساند. این موتور سیکلت که از آن به عنوان یکی بهترین موتور سیکلت های سال نام برده می شود یکی از سریعترین موتور سیکلت های تاریخ است که سرعت آن به 250 مایل (402 کیلومتر) در ساعت می رسد.

 

4- Vincent Black Lightning

قیمت: 400 هزار دلار

این موتور سیکلت بریتانیایی در یک مزایده به قیمت 400 هزار دلار فروخته شد. این متور چابک در سال های 1948 تا 1952 در هرتفورد شایر انگلستان تولید شد و از یک موتور 1000 سی سی بهره می برد. این محصول بریتانیایی در زمان خود از سریع ترین ساخته های دنیای موتور سیکلت به شمار می رفت و رکورد های سرعت بسیاری بر جای گذاشت. امروزه این موتورسیکلت برای بسیاری از مجموعه داران تبدیل به یک اولویت در مجموعه آنها شده و در بسیاری از موزه های مربوط به صنعت خودرو و موتورسیکلت خودنمایی می کند.

 

 

3- Nehmesis

قیمت : 500 هزار دلار

این موتور سیکلت از نظر ظاهری شاید خاص ترین در این لیست 10 تایی باشد. این موتور سیکلت طلایی توسط شرکت فردی به نام سام نمه، از فلوریدا ساخته شده است.  بیش از 3000 نفر در ساخت این موتور سیکلت که به طور کامل با دست ساخته شده شرکت داشته اند. هر کدام از روکش های این موتور با طلا و کروم به ارزش 25000 دلار ساخته شده و افرادی مانند پاف ددی و آیس تی (رپر های معروف آمریکا) سفارش ساخت این موتور سیکلت را به کمپانی BMS Chopper  داده اند.

 

2- AJS Porcupine

قیمت: 750 هزار دلار 

این موتور سیکلت 500 سی سی  مخصوص مسابقه در سال 1945 ساخته شد. این موتور سیکلت در حال حاضر بسیار نایاب است و همین باعث قیمت گذاری این موتور با این عدد نجومی شده است. در رقابت های موتور سواری قهرمانی جهان که در سال 1949 در جزیره مان برگزار شد این موتور سیکلت شرکت داشت. با این حال مدل های بعدی به دلیل ارزانتر شدن هزینه ها با موتورهای کم قدرت تر ساخته شد. با این حال  آخرین موتور سیکلت این شرکت در سال 1954 ساخته شد و دلیل آن استقبال کم مردم از این موتور سیکلت بود.

 

1- Cosmic Starship Harley Davidson

قیمت 1 میلیون دلار

گرانترین موتور سیکلت فروخته شده در تاریخ متعلق به این محصول شرکت هارلی دیویدسون است. این موتور توسط جک آرمسترانگ نقاش معروف طراحی  شده که تابلوهای نقاشی وی در حراجی ها تا 3 میلیون دلار نیز فروخته شده است. با یک موتور 6 سیلندر و وزن سبک این موتورسیکلت تبدیل به یکی از قدرتمند ترین ساخته های دنیای موتورسیکلت ها تبدیل شده که حاصل همکاری عشاق موتورسیکلت و دوست داران هنر است.

منبع: Goliath 

94105 ت / ترجمه: محمد حسن گودرزی

نظرات
ADS
ADS
پربازدید