Performancing Metrics

ایران در جشنواره فرهنگ‌های ملی بلاروس حضور یافت | اتاق خبر
کد خبر: 354158
تاریخ انتشار: 4 تیر 1395 - 14:49
ایران در جشنواره فرهنگ‌های ملی در گرودنو بلاروس حضور یافت. امسال بیش از ۱۲۰ هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند.

به گزارش اتاق خبر، مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره فرهنگ‌های ملی جمهوری بلاروس بیش از ۱۲۰ هزار شرکت کننده و مهمان را جذب خود کرد. امسال ملیت‌های جدیدی مانند سوری‌ها، سریلانکایی‌ها، نیجریه‌ای‌ها و آمریکایی‌ها - دانشجویان دانشگاه‌های بلاروس - در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

علاوه بر این برای اولین بار در یکی از میدان‌های اصلی جشنواره، غرفه ایران هم تاسیس شد. به گفته عبدالمجید شفایی، رایزن فرهنگی ایران در مینسک، قبلاً در این جشنواره فقط گروه‌های موسیقی ایرانی شرکت می‌کردند اما امسال ما کتاب‌هایی در معرفی موضوعات گوناگون درباره ایران به زبان روسی و تعداد زیادی از صنایع دستی ایران شامل فرش‌های دست بافت ایرانی و نیز نمونه‌های هنر مینا و خاتم کاری آورده بودیم. ضمن اینکه گروه موسیقی ایرانی با نام «مضراب» هم در برنامه جشنواره، اجرا داشت.

به گزارش خبرگزاری تلویزیون ملی بلاروس امسال در شهر گرودنو ۳۷ ملیت مختلف جهان گرد هم آمده بودند. در میان آنها نه فقط همسایه‌های نزدیک بلاروس از جمله روس‌ها، لهستانی‌ها، اوکراینی‌ها، لیتوانی‌ها، لتونی‌ها، بلکه مهمانان از کشورهای بسیار دور مانند چین، ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، ونزوئلا، کره، ایران و لبنان حضور داشتند.

مسئولان یازدهمین جشنواره فرهنگ‌های ملی جمهوری بلاروس، این توجه ویژه از سوی مهمانان خارجی به جشنواره را نشان دهنده سیاست مثبت دولت بلاروس نسبت به روابط بین‌المللی و بین فرهنگی می‌دانند. این در حالی است که رئیس جمهور بلاروس الکساندر لوکاشنکو به برگزار کنندگان، شرکت کنندگان و مهمانان جشنواره پیام تبریک فرستاد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید