Performancing Metrics

تعامل سه اتاق اصناف، بازرگانی و تعاون به یکپارچگی اقتصاد کمک می کند | اتاق خبر
کد خبر: 354376
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:
وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن انتقاد از آمار بالای چک های برگشتی در کشور و وفا نکردن به عهد با طرح این سوال که کجای این قبیل اقدامات با اسلام و باورها و اصول ما مطابقت دارد، گفت: اگر در کسب و کار بی بند و بار باشیم، دیگر آینده ی فرزندان ما چه می شود.

به گزارش اتاق خبر، محمدرضا نعمت زاده در مراسم روز ملی اصناف که در هتل فردوسی تهران برگزار شد، از اصناف به عنوان مردمی ترین نهاد کشور یاد کرد و ضمن ابراز خرسندی از تعامل و هماهنگی اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون گفت: برای اولین بار است که چنین هماهنگی و تعاملی میان سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت شکل گرفته است که قطعا چنین هماهنگی به یکپارچگی اقتصاد کمک می کند. 

وی با بیان اینکه در مردمی بودن اصناف هیچ گونه تردیدی وجود ندارد، افزود: همین هتلی که برنامه روز ملی اصناف در آن برگزار می شود، به اصناف تعلق دارد؛ بارها در مورد این مسئله صحبت شد که هتل باید زیر نظر اتحادیه باشد یا تحت نظارت معاونت جهانگردی که بنده تاکید کردم که در مردمی بودن آن تردیدی نداریم و باید تحت نظارت اتحادیه باشد.  معاونت جهانگردی می تواند سیاست های خود را به هتل ها مطرح کند. البته در مورد آژانس ها نیز به همین تصمیم رسیدیم که اتحادیه در جای خود بماند و شهرداری سیاست های خود را در مورد مسیر عبور، ساعت کار و نرخها به آنها اعلام کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد:۹۰ درصد تولیدات داخلی از سوی اصناف به دست مردم می رسد و سه چهارم واردات کشور نیز توسط اصناف عرضه می شود.

نعمت زاده ادامه داد: سرمایه گذاری برای اصلاح الگوی تولید در کشور، برندسازی در بنگاه ها و بهبود نظام طراحی در اولویت برنامه ها قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: اصناف در کشور ۶.۵ میلیون شغل ایجادکرده اند که در صورت ایجاد شرایط لازم سالانه برای بهسازی، سرمایه در گردش و معضلات کسب  کار ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار شغل در این بخش ایجاد خواهد شد.

وی همچنین به ذکر خاطراتی از خانواده خود که از بازاریان قدیم بودند، اشاره کرد و ضمن انتقاد از آمار بالای چک های برگشتی در کشور و عدم وفای به عهد با طرح این سوال که کجای این قبیل اقدامات با اسلام و باورها و اصول ما مطابقت دارد، گفت: اگر در کسب و کار بی بند و بار باشیم، دیگر آینده ی فرزندان ما چه می شود.

نعمت زاده با اشاره به پرداخت هزینه ساخت مسجد اعظم در گذشته توسط بازاریان گفت: در آن زمان هر یک از بازاریان، تعهد کردند و در و پنجره و مصالح و سیمان را تامین کردند اما اکنون الان ما یک مصلی داریم که باید اینقدر زمان بگذرد تا بالاخره تمام شود.

وی همچنین توسعه فروشگاه های زنجیره ای را مورد اشاره قرار داد وافزود: در دنیا به ازای هر واحد صنفی ۱۵۰ مشتری وجود دارد اما متاسفانه در ایران یک مغازه ۱۰ تا ۱۲ متری با ۳۰ مشتری باید یک خانواده را اداره کند و  به همین دلیل ناخودآگاه مجبور می شوند که قیمت ها را بالا ببرند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن بیان این که چاره ای جز تجمیع واحدهای کوچک نداریم، بر تجمیع اصناف غیررسمی و غیرمجاز تاکید کرد و گفت: واحدهای صنفی غیررسمی و غیرمجاز می توانند جمع شوند و یک فروشگاه بزرگ را اداره کنند، ما هم در این راه به آنها کمک می کنیم به این صورت هم نرخ کالاهای آنها پایین خواهد آمد و هم سطح استاندارد اجناس آنها بالا می رفت.

وی گفت: باید مثبت برخورد کنیم و طرح تجمیع را اجرایی کنیم نه اینکه فشار بیاوریم و پول آب و برق واحدهای صنفی غیرمجاز افزایش کند؛ البته این گونه اصلاح ساختارها بدان معنا نیست که ما قصد داریم فعالیت اتحادیه ها به هم بخورد بلکه این قبیل اقدامات برای آن است که امور تسهیل شود.   

منبع: اتاق اصناف ایران

نظرات
ADS
ADS
پربازدید