Performancing Metrics

حمله داعش به جنوب فلوجه ناکام ماند | اتاق خبر
کد خبر: 355614
تاریخ انتشار: 9 تیر 1395 - 12:22
فرماندهی پلیس استان الانبار اعلام کرد:
فرماندهی پلیس استان الانبار امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که نیروهای نظامی و عشایر عراق تلاش تروریست های داعش برای حمله به منطقه عامریه در جنوب فلوجه را ناکام گذاشته و 450 خودروی بمب گذاری را منهدم کردند.

اتاق خبر- فرماندهی پلیس استان الانبار امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که نیروهای نظامی و عشایر عراق تلاش تروریست های داعش برای حمله به منطقه عامریه در جنوب فلوجه را ناکام گذاشته و 450 خودروی بمب گذاری را منهدم کردند.
به نوشته پایگاه خبری عراقی السومریه نیوز، هادی زریج گفت که نیروهای نظامی و عشایر با پشتیبانی نیروی هوایی عراق و ائتلاف بین المللی ضد داعش حمله گسترده گروه تروریستی – تکفیری داعش به ناحیه عامریه در جنوب فلوجه را خنثی کردند.
در همین راستا 'خمیس العیساوی' فرمانده تیپ عامریه گزارش داد که نیروهای نظامی و عشایر این تیپ حمله گروه تروریستی به این منطقه با مجموعه ای از خودروهای بمب گذاری شده را ناکام گذاشتند.
وی افزود در این عملیات سه نفر از نیروهای عراقی کشته و شش نفر زخمی شدند.
منطقه العامریه پیشتر به دست نیروهای عراقی آزاد شده بود و گروه تروریستی داعش بارها در تلاش بوده که این منطقه را بار دیگر به اشغال خود درآورد.
وزارت دفاع عراق روز سه شنبه با صدور بیانیه ای از آزادی کامل شهر فلوجه خبر داد و آن را تائید کرد.
آزادی کامل شهر راهبردی فلوجه را می توان دستاوردی بزرگ برای ارتش و نیروهای مردمی عراق و شکستی سنگین برای تروریست های داعش دانست.
بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران نظامی معتقدند که در صورت تسلط ارتش عراق بر شهر موصل، می توان گفت که ضربه نهایی بر پیکره گروه داعش در عراق زده خواهد شد؛ گروهی که از ژوئن سال 2014 کنترل این شهر را در دست دارند.
فلوجه دومین شهر بزرگ استان الانبار در 50 کیلومتری غرب بغداد مهمترین پایگاه راهبردی و اعتباری گروه های تروریستی در طول 13 سال گذشته بوده است که بسیاری از عملیات تروریستی علیه پایتخت عراق در این شهر طراحی و اجرا می شد

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید