Performancing Metrics

مسکو اجرای اقدام های نظامی در برابر ناتو را آغاز کرد | اتاق خبر
کد خبر: 355867
تاریخ انتشار: 10 تیر 1395 - 12:07
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه با اعلام افزایش استقرار تجهیزات و یگان های پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نزدیک مرزهای این کشور در شرق اروپا، اعلام کرد که مسکو اجرای اقدام های لازم را در حوزه نظامی غرب روسیه آغاز کرده است.

اتاق خبر - نظامیان ناتو و آمریکا از سال 2013 تاکنون در حال کامل کردن حضور خود در شرق اروپا و کشورهای ساحل دریای بالتیک هستند و رزمایش های گروهی یا دوجانبه جنگ با دشمن فرضی را تمرین می کنند که در این منطقه فقط می تواند روسیه باشد.
وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) به نقل از شویگو نوشت که ناتو تا کنون 1200 دستگاه تجهیزات نظامی و تسلیحات همراه حدود 30 فروند جنگنده را در کشورهای شرق اروپا مستقر کرده است و روند افزایش توان نظامی این پیمان همچنان ادامه دارد.
وی در جمع مقام های ارشد وزارت وزارت دفاع روسیه اظهار کرد: ناوهای آمریکایی و دیگر کشورهای عضو ناتو نیز بگونه منظم در دریای سیاه و بالتیک رفت و آمد می کنند.
شویگو همچنین با اعلام اینکه اقدام های غرب ثبات راهبردی اروپا را بر هم می زند، اظهار کرد: افزایش تحرکات ناتو نزدیک مرزهای روسیه از جمله ساخت پایگاه های نظامی در شرق اروپا و استقرار اجزای سامانه پدافند موشکی آمریکا در این منطقه، مسکو را واداربه اجرای تدابیر متقابل می کند که اقدام های بازدارنده در حوزه نظامی غرب روسیه به عنوان واکنش به اقدام های ناتو آغاز شده است.
شویگو به جزییات تدابیر نظامی روسیه در برابر گسترش حضور نظامی غرب نزدیک مرزهای این کشور اشاره ای نکرده است.
رسانه ها پیشتر گزارش داده بودند که تشکیل سه لشکر جدید ضد ناتو، امکان استقرار بمب افکن های دوربرد و سامانه پرقدرت موشکی اسکندر در نزدیک ترین نقطه مرزی در برابر حضور نظامیان غربی از جمله تدابیر روسیه در برابر ناتو است.
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیز هفته پیش با تکرار هشدارهای قبلی درباره نفوذ نظامی غرب نزدیک مرزهای این کشور، گفت: ناتو اظهارات و مواضع ستیزه جویانه تری را در برابر مسکو اعلام می کند و ما نیز مجبور به اتخاذ تدابیر لازم هستیم، زیرا این پیمان عملیات خود را تا نزدیک مرزها گسترش داده و روسیه باید توجه ویژه ای به توان دفاعی خود داشته باشد.
افزون بر حضور مستقل نظامیان آمریکا در شرق اروپا، دریای بالتیک و سیاه، نیروهای این کشور که ستون فقرات اصلی ناتو هستند، در رومانی، لهستان، جمهوری چک، لتونی و استونی هم مرز روسیه و لیتوانی، مولداوی و کمی دورتر گرجستان پنج جمهوری شوروی سابق به عنوان همکاری یا برگزاری رزمایش به صورت دائمی یا موقت حضور دارند.
مسکو با هشدار های مکرر خواستار توقف راهبرد توسعه نفوذ نظامی غرب به مجاورت روسیه شده و اعلام کرده که از توانمندی های دفاعی خود برای نشان دادن واکنش لازم بهره خواهد گرفت، ولی ناتو و آمریکا همچنان به این اقدام ها ادامه می دهند.

ایرنا

94110

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید