Performancing Metrics

۱۰ مراسم تعزیه خوانی طی شب‌های ماه رمضان در الیگودرز برگزار شد | اتاق خبر
کد خبر: 357082
تاریخ انتشار: 15 تیر 1395 - 13:53
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان الیگودرز گفت: ۱۰ مجلس تعزیه خوانی طی شب های  ماه مبارک رمضان در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز، حبیب جمشیدی به برگزاری مراسم تعزیه در شب های قدر ماه رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا ۱۰ مجلس تعزیه طی شب های قدر توسط انجمن تعزیه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز در سطح شهر اجرا شد.

وی با بیان اینکه اجرای نمایش‌ های تعزیه در مناسبت‌های خاص تاثیرات بیشتری بر روی مخاطبان می‌گذارد، عنوان کرد: هنر نمایشی تعزیه مفاهیم فرهنگی، مذهبی و اسلامی را تقویت می ‌کند و بهترین اثرگذاری را روی مخاطبان خود دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان الیگودرز افزود: مجالس تعزیه با همکاری انجمن تعزیه و گروههای تعزیه خوان فعال در این انجمن و کانون آیینی سنتی شهرستان الیگودرز برنامه ریزی شده که طی شب های ماه رمضان در چند روستا و در محوطه مجتمع فرهنگی هنری سیمرغ این شهرستان اجرا شدند.

وی گفت: تعزیه یکی از قدیمی ‌ترین گونه‌های نمایش در ایران بوده که ارزش خاصی در فرهنگ و هنر نمایش ما دارد و اجرای این نمایش در شب‌های قدر سبب احیاء هنر تعزیه می شود.

بنابراین گزارش، مراسم تعزیه طی شب های ۱۸ تا ۲۵ رمضان در شهرستان الیگودرز اجرا شد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید