Performancing Metrics

کافی نبودن تولیدات حوزه ادبیات کودک و نوجوان | اتاق خبر
کد خبر: 357403
تاریخ انتشار: 16 تیر 1395 - 18:42
رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران ضمن گلایه از ناکافی بودن تولیدات حوزه ادبیات کودک و نوجوان، گفت: بخشی از تحقق اهداف شهر دوستدار کودک در گرو تولید این آثار است.

به گزارش اتاق خبر، مجتبی شاکری در جریان جلسه علنی امروز شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد استاد مهدی آذریزدی، گفت: نام و جایگاه آذر یزدی این معلم قرآن و داستان نویس بچه های خوب در ادبیات کودک و نوجوان ماندگار و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به انتشار آثار ترجمه در حوزه کودک و نوجوان که سبک زندگی بیگانگان را به کشور ما وارد می کند، گفت: در حال حاضر حجم تولیدات حوزه ادبیات کودک و نوجوان بسیار اندک و لاغر است و آثار قابل توجه در این حوزه بسیار کم تولید می شود. از این رو نهادهایی نظیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه هنری و بخشی از مدیریت شهری باید برای رفع این کمبود نهضتی را رقم بزنند. لذا سبک زندگی ایرانی اسلامی در تولیدات ادبیات کودک و نوجوان رنگ باخته است.

شاکری افزود: تعجب دارد که در ایامی که متعلق به کودک و نوجوان است تنها موزه نگه داری عروسک های بین الملل که دارای بیش از ۱۵۰۰نوع عروسک است تعطیل می شود. سازمان میراث فرهنگی می بایست نگرانی های شهروندان در این خصوص را برطرف کند.

وی در ادامه با اشاره به بازدید اخیر خود از سازمان بازنشستگی شهرداری تهران که به اتفاق پرویز سروری صورت گرفت، از اقدام این سازمان مبنی بر رونمایی از کتاب پلاک های شهر که حاوی خاطرات دفاع مقدس شماری از بازنشستگان شهرداری است تقدیر کرد و گفت: با این اقدام فوق العاده اثری از بازنشستگان شهرداری در ادبیات دفاع مقدس کشور به جا ماند.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران مدیریت سازمان بازنشستگی شهرداری تهران را تحسین برانگیز توصیف و تاکید کرد: دیگر سازمان های بازنشستگی کشور نیز باید از چگونگی انجام خدمات رفاهی و مشاوره ارائه شده و نحوه تکریم بازنشستگان در شهرداری تهران الگو بگیرند.

شاکری با اشاره به سخنرانی های متنوع رهبری در دیدارهای ماه رمضان، به دیدار ۵ساعته اخیر ایشان با دانشجویان اشاره کرد و افزود: ایشان در جایگاه رهبری زلال و شفاف شنوای  مباحثی که در ذهن جوانان بود شدند و دیدگاه های خود را در زمینه های مختلف بیان کردند.

وی تاکید کرد: جلسه دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان می تواند برای دیگر شخصیت های نظام نیزالگوی خوبی برای برگزاری نشست های باز و بدون سانسور برای نسل جوان باشد.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید