Performancing Metrics

آمریکا در مبارزه با تروریسم در خاورمیانه جدی نیست | اتاق خبر
کد خبر: 357716
تاریخ انتشار: 18 تیر 1395 - 02:41
تحلیلگر چینی:
یکی از کارشناسان چینی مسائل خاورمیانه اعلام کرد که آمریکا در مبارزه با تروریسم در خاورمیانه جدی نیست و با وجود این مشکل در منطقه، در حال چرخش راهبردی به سوی دریای جنوبی است.

اتاق خبر - «وانگ هویی» در تحلیلی یادآور شد: در زمانی که خاورمیانه شاهد کشتارهای غیرانسانی گروه تکفیری داعش است، ‌واشنگتن به دنبال منافع خود در نقاط دیگر دنیا است.
وی در این باره خاطرنشان می کند که انفجارهای اخیر انتحاری و تروریستی در استانبول و عراق که دهها کشته برجای گذاشت نشان می دهد که دنیا بیشتر از هر زمان دیگری به اتحاد برای ریشه کن کردن تروریسم نیاز دارد.
وی تصریح می کند: اگرچه آمریکا اقداماتی در خاورمیانه داشته اما انرژی لازم را برای از بین بردن تروریسم هزینه نکرده است.
روزنامه «چاینا دیلی» از قول وی آورده است که دنیا امروز بیشتر از هر زمانی به اراده سیاسی برای ریشه کن کردن تروریسم نیاز دارد و موفقیت ها در مبارزه با داعش در عراق و سوریه نشان می دهد که پیشرفت های خوبی در سایه اتحاد حاصل می شود.
روزنامه به آمریکا و دیگر کشورها هشدار داده است که باید تروریسم را مهار کنند و بدانند که تروریسم، تجزیه طلبی و افراط گرایی مرز نمی شناسد.
تحلیل گر چینی همچنین تاکید کرد که هیچ کشوری از دست تروریست ها در امان نیست و لذا باید اقدامات عراق و سوریه در مهار داعش مورد ستایش قرار گرفته و انرژی بیشتری صرف از بین بردن تروریسم شود.
«وانگ هویی» می گوید: متاسفانه باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا کمتر از شش ماه دیگر از قدرت کنار می رود و نفر بعدی هم ظاهرا راهبردی برای مبارزه با تروریسم تنظیم نکرده است.
وی تاکید کرد که آمریکا هنوز برنامه مدون کوتاه مدت و درازمدت برای مبارزه با داعش ندارد و به جای تمرکز بر مبارزه با تروریسم بر روی دریای جنوبی متمرکز شده است.
چاینا دیلی چین نوشته است که منازعات این دریا ارتباطی با آمریکا ندارد و هر چقدر این کشور بیشتر در این موضوع دخالت کند دنیا به این نتیجه می رسد که آمریکا حافظ صلح، امنیت و ثبات نیست.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید