Performancing Metrics

مسئول مرگ هزاران نفر در حمله به عراق کیست؟ | اتاق خبر
کد خبر: 357736
تاریخ انتشار: 18 تیر 1395 - 06:15
مسکو:
روسیه با تاکید بر اینکه اقدام غرب در حمله به عراق و اشغال این کشور اشتباه بود، اعلام کرد: اکنون معلوم نیست چه مقام هایی و تا چه اندازه ای مسئول مرگ بیش از 150 هزار نفر در عراق شناخته می شوند.

اتاق خبر - ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران در مسکو با اعلام این موضوع افزود: هیچ نیازی به انجام تهاجم نظامی به عراق وجود نداشت، ولی صورت گرفت.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه با اشاره به گزارش کمیسیون مستقل انگلیس در باره همکاری های تونی بلر نخست وزیر و دولت وقت انگلیس در عملیات تجاوز به عراق و اشغال این کشور در سال 2003، به نقل از زاخارووا افزود: نکات کلیدی نتایج به دست آمده از بررسی های کمیسیون انگلیسی پس از سال ها تایید موضع گیری مخالف مسکو در حمله به عراق است.
نتایج تحقیقات طولانی کمیسیون مستقل در انگلیس از مقام های وقت نشان می دهد که کشورهای غربی بویژه آمریکا و انگلیس برای توجیه حمله خود به عراق که بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل انجام شد، ادعاها و اطلاعات نادرستی را منتشر کرده اند که اصلی ترین این افراد بلر نخست وزیر وقت انگلیس است که هنوز از آن دفاع می کند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید