Performancing Metrics

آموزش های فنی حرفه ای نقش کلیدی درتوسعه اقتصادی دارد | اتاق خبر
کد خبر: 358344
تاریخ انتشار: 21 تیر 1395 - 08:55
مدیرکل دفتر پژهش، طرح و برنامه ریزی سازمان فنی وحرفه ای کشور گفت: آموزش های فنی و حرفه ای نقش کلیدی در توسعه اقتصاد و اجتماعی دارد.

اتاق خبر:رضا باجولوند روز یکشنبه در نشست تبیین برگزاری هفته ملی مهارت درسازمان فنی حرفه ای کشور افزود: براین اساس مدیریت دانش در حوزه مهارت آموزی، تعامل در سطح ملی و بین المللی به منظور تطبیق استانداردها و
توانمند سازی نیروی انسانی ازمهمترین ماموریت های حوزه پژوهش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشوراست .
وی اضافه کرد: دراین حوزه محققان با انجام کارهای علمی برای بهبود آموزش ها و دستیابی به یافته جدید علمی جدید تلاش می کنند.
باجولوند گفت: آموزش های فنی و حرفه ای در واقع تسهیل کننده اشتغال و رونق بخش بازار کسب وکارهستند.
وی بااشاره به اینکه تربیت نیروهای ماهر در بهره وری و کیفیت تولیدات نقش بسزایی دارد، خاطرنشان کرد که اجرای برنامه های آموزشی بر اساس استاندارد های بین المللی موجب شده تا نیازسنجی از بازار کار و صنعت صورت گیرد.
وی به برگزاری پنجمین همایش ملی و چهارمین همایش بین المللی مهارت آموزی و اشتغال اشاره کرد وافزود: هدف ازبرگزاری این همایش ترویج فرهنگ مهارت آموزی است.
وی گفت: این همایش با محورهای موضوعی درقالب تضمین کیفیت آموزش های فنی و حرفه ای، آموزش های فنی و حرفه ای با رویکرد تقا ضامحوری ، بررسی چالش های نظام آموزشی کشور از تحصیل تا اشتغال، توسعه آموزش های فنی و حرفه ای با مشارکت ذی نفعان، بررسی فرهنگ کار و مهارت آموزی، اقتصاد مقاومتی و امنیت اجتماعی برگزار می شود.
باجولوند، مهارت آموزی، توسعه کارآفرینی، اشتغال در برنامه ششم توسعه ،آموزش های فنی و حرفه ای در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات، مشاوره و هدایت آموزشی، رویکردی حیاتی در فرصت ها شغلی،آینده پژوهی و بازاندیشی در آموزش های فنی و حرفه ای با رویکرد ملی و بین المللی را ازدیگر محورهای اصلی همایش عنوان کرد.
وی افزود: بیش از یکهزارو 59 چکیده مقاله تاکنون به دبیرخانه این همایش ارسال شده که بیش از 50 درصد آن ها پذیرفته شده است .
وی اظهار کرد: این همایش ششم مرداد ماه سال جاری درتهران برگزارمی شود و مقالات برتر ارائه خواهد شد.
هفته ملی مهارت از31 تیرماه آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد.

منبع:ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید