Performancing Metrics

سرکنسول ایران در استانبول بر مواضع تهران در حمایت از دولت قانونی ترکیه تاکید کرد | اتاق خبر
کد خبر: 363094
تاریخ انتشار: 14 مرداد 1395 - 16:21
در گردهمایی سرکنسول های مقیم استانبول ترکیه در اتاق بازرگانی این شهر، محسن مرتضایی فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول بر مواضع تهران در دفاع از دولت قانونی این کشور دوست و همسایه تاکید کرد.

اتاق خبر: سرکنسول های مقیم استانبول روز چهارشنبه به دعوت اتاق بازرگانی استانبول گردهم آمدند.
در این همایش علاوه بر سرکنسول ها، مدیران سازمانها و نهادهای اقتصادی بین المللی، مقام های محلی، تجار و بازرگانان نیز حضور داشتند.
هدف از این گردهمایی تبیین سیاست های اقتصادی ترکیه و توجیه و تشویق نمایندگان کنسولی و سازمانها و نهادهای اقتصادی بین المللی در دوران پسا کودتا بود.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سخنانی ضمن ابراز همدردی با ملت ترکیه، کودتای نافرجام را محکوم و با اشاره به اظهارات مقام های عالی رتبه کشورمان، بر حمایت خود از دولت قانونی ترکیه تاکید کرد.
مرتضایی فر همچنین نافرجام ماندن کودتای اخیر در ترکیه با حمایت ملت را نشانگر اهمیت توجه به حقوق و آزادی مردم در تعیین سرنوشت خود برشمرد و افزود: این موضوع مصداق معنای واژه مردم سالاری است.
وی ضمن تشکر از ابراهیم چاعلار رئیس اتاق بازرگانی استانبول، افزود: دو ملت دوست و برادر ایران و ترکیه همواره با درک متقابل، در ابعاد و زمینه های مختلف همکاری های صمیمانه ای داشته اند و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول آماده است تا با افزایش همکاری های خود با اتاق بازرگانی و تشکل های اقتصادی این شهر، این روند را توسعه دهد.
ابراهیم چاعلا رئیس هیات مدیره اتاق بازرگانی استانبول نیز در سخنانی، نافرجام ماندن کودتای اخیر را نتیجه اراده و عزم متحد دولت و ملت برای حفظ ثبات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور خواند و افزود: اقدام ملت ترکیه در واقع در راستای حفظ سپرده ها و سرمایه گذاری های خارجی است و مردم با این فداکاری به سرمایه گذاران خارجی پیام حفاظت از سرمایه گذاری آنها در ترکیه را دادند و اکنون نیز در دوران پس از کودتای نافرجام، اقدام های دولت در راستای حمایت و تشویق سرمایه گذاران خارجی ادامه دارد.
چاعلار بااشاره به تاسیس آکادمی بازرگانی در دانشگاه تجارت استانبول افزود: این آکادمی در قالب اتاق فکر فعالیت خواهد کرد و تمامی نمایندگان کشورهای خارجی مستقر در استانبول می توانند نسبت به دریافت اطلاعات مورد نظر خود در حوزه های اجتماعی و اقتصادی از این مرکز اقدام کنند.
رئیسان نمایندگی های خارجی 47 کشور و 69 نماینده اقتصادی و تجاری در این گردهمایی حضوریافتند.
شامگاه 25 تیر ماه گذشته گروه قابل توجهی از نظامیان ارتش ترکیه که دولت آنکارا آنها را عوامل سازمان تروریستی فتو ( به رهبری فتح الله گولن خود تبعید در آمریکا) معرفی کرده است، با یک برنامه ریزی گسترده، عملیاتی را از زمین و هوا برای سرنگون کردن دولت قانونی آنکارا شروع کردند که با حضور مردم در خیابانها و ایستادگی شجاعانه در قبال کودتاگران و همچنین انسجام و همدلی همه نهادهای مدنی و حمایت نکردن فرماندهی ارتش و بخش عظیم نیروهای مسلح ترکیه از این حرکت، ناکام ماند.

منبع: ایرنا

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید