Performancing Metrics

تخت‌های ویژه بیمارستانی گسترش می یابد | اتاق خبر
کد خبر: 366003
تاریخ انتشار: 29 مرداد 1395 - 18:05
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از برنامه‌ریزی و تلاش برای توزیع تخت‌های ویژه درمانی در همه نقاط استان بوشهر خبر داد و گفت: فقط سرانه ۴۸ درصد مردم استان بوشهر را دریافت می‌کنیم.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، علیرضا رئیسی پنجشنبه‌شب در نشست مسئولان استان بوشهر با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: طبق تاکیدات رهبر انقلاب طرح تحول سلامت در این دولت انجام شد اما باید پشتیبانی خوبی شود.

وی با بیان اینکه این طرح نباید با تغییر دولت متوقف شود افزود: در راستای اجرای این طرح بسته‌های مختلفی مانند کاهش پرداختی، ترویج زایمان طبیعی، ارتقای هتلینگ و طرح ماندگاری پزشک در مناطق محروم برنامه ریزی و اجرا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بیان کرد: با اجرای طرح تحول سلامت ۲۸۳ هزارنفر از بسته کاهش ویزیت، ۱۵هزار و ۵۰۰ زایمان طبیعی و ۲۷۰پزشک و ۴۲۷متخصص روز از بسته های مقیمی استفاده کرده اند.

رئیسی عنوان کرد: تا کنون بیش از دو میلیون و ۳۶۷ هزار نفر از ویزیت‌ها استفاده کرده‌اند که با در نظر گرفتن تعداد میانگین حداقل هر بوشهری دو بار از این ویزیت‌ها بهره‌مند شده‌اند.

وی از کمبود تاریخی تخت ویژه در استان خبر داد و گفت: تا قبل از این دولت ۸۷ تخت ویژه در این استان وجود داشته است که با تدبیر این دولت میزان تخت‌های ویژه به ۱۶۴ تخت افزایش پیدا کرده و تلاش کردیم که این تخت‌ها ویژه مرکز استان نباشد و بین شهرستان‌ها توزیع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص فعالیت های عمرانی در استان بوشهر عنوان کرد: اکنون ۲۸خانه بهداشت در شهرستانهای استان وجود و ۳۶ پروژه نیز در دست احداث است.

وی در خصوص تفاهم نامه ای که یکی از مثلث آن وزیر کار و رفاه اجتماعی است گفت: این تفاهم نامه در خصوص مناطق جنوب استان و برای ارتقاء خدمات درمانی در این مناطق تعهداتی شده که متاسفانه تا کنون اجرا نشده است.

رئیسی با عنوان اینکه این تفاهم نامه به امضاء سه وزیر رسیده است و نباید بدون اجرا بماند گفت: اگر بنا به اجرای این تفاهم نامه نیست باید نامه لغو آن ارسال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی به یکی از چالش‌های طرح تحول سلامت به سرانه در استان اشاره کرد و افزود: تنها سرانه ۴۸ درصد از مردم استان دریافت می‌کنیم اما برای صد درصد افراد خدمات ارائه می کنیم.

وی گفت: عدم پرداخت مطالبات بیمه‌ای یکی دیگر از چالش های دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر است که این میزان ۹۴ میلیارد تومان است.

رئیسی با اشاره به اهمیت بحث امنیت غذایی گفت: استان بوشهر در جمع استان‌های نامطلوب غذایی است که در این زمینه سند امنیت غذایی در استان تدوین و تا کنون ۴۹ پروژه برای آن تنظیم شده است.

وی یکی دیگر از مشکلات استان را نبود پیوست سلامت ذکر کرد و گفت: با توجه به وجود صنایع مختلف و آلاینده در استان تعریف وتوجه به پیوست سلامت است.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید