Performancing Metrics

اعتراف یک مهندس فولکس واگن به تبانی در تقلب دیزلی | اتاق خبر
کد خبر: 370208
تاریخ انتشار: 21 شهریور 1395 - 08:03
یک مهندس فولکس واگن اعتراف کرد به این خودروساز آلمانی برای دور زدن استانداردهای آلایندگی آمریکا کمک کرده و وکیلش اعلام کرد وی با مقامات فدرال در تحقیقات کیفری‌شان همکاری خواهد کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، جیمز لیانگ که از سال ۱۹۸۳ برای فولکس واگن کار کرده است و جزو تیم مهندسان این شرکت بوده که یک موتور دیزلی طراحی کرده‌اند. وی به تبانی برای ارتکاب کلاهبرداری و نقض قوانین هوای پاک آمریکا متهم شده است.

لیانگ نخستین فردی است که در ارتباط با پرونده تقلب فولکس واگن در تست‌های آلایندگی دیزلی با اتهامات کیفری روبرو می‌شود.

این شهروند آلمانی ۶۲ ساله که در نیوبری پارک کالیفرنیا زندگی می‌کند، در دادگاه منطقه‌ای آمریکا در دیترویت حاضر شد و با اعتراف به جرم، وارد یک توافق شد که شامل همکاری وی با دولت آمریکا در تحقیقات‌ آلایندگی است.

در کیفرخواست صادره علیه این مهندس آلمانی گفته شده لیانگ با کارمندان سابق و کنونی فولکس واگن برای گمراه کردن دولت آمریکا در مورد نرم‌افزار غیرقانونی همکاری کرده است.

این نرم‌افزار به فولکس‌واگن امکان داد خودروهای دیزلی بفروشد که آلایندگی آنها چند برابر حد مجاز در آمریکاست.

لیانگ در دادگاه اعلام کرد: من مطلع بودم که فولکس واگن وجود این نرم‌افزار را برای رگولاتورهای آمریکایی فاش نکرده است. وکیل وی پس از جلسه دادگاه گفت: موکلش بسیار پشیمان است.

لیانگ ممکن است با حداکثر پنج سال زندان روبه‌رو شود اما در صورتی که دولت آمریکا ببیند وی همکاری مورد توجهی داشته است، ممکن است مجازاتش مشمول تخفیف شود.

یک هیات منصفه در ماه ژوئن لیانگ را متهم شناخت اما این مسئله به تازگی علنی شده است.

سخنگوی فولکس واگن در این باره حاضر به اظهارنظر نشد و تنها اظهار کرد: این خودروساز به همکاری با وزارت دادگستری آمریکا ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، فولکس‌واگن در حال حاضر موافقت کرده است برای جبران خسارت‌های محیط زیستی و همچنین خسارت مالکان خودروهای آلاینده در آمریکا حداکثر ۱۶.۵ میلیارد دلار هزینه کند.

براساس کیفرخواستی که علیه لیانگ صادر شده است، وی یکی از مهندسانی بوده که در وولفسبورگ آلمان مستقیما در طراحی این نرم‌افزار برای فولکس واگن جتا در سال ۲۰۰۶ دست داشته است.

این مهندسان به سرعت دریافتند که موتورهای دیزلی که آنها برای خودروهای بازار آمریکا طراحی می‌کنند نمی‌تواند مطابق با استانداردهای هوای پاک دولت آمریکا باشد و مصرف‌کنندگان را جذب کنند، بنابراین لیانگ و سایر کارمندان فولکس واگن نرم‌افزاری را طراحی کردند که کنترل‌های آلایندگی را در زمان تست دولتی فعال کرده و پس از آن این کنترلها غیرفعال می‌شوند.

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید