Performancing Metrics

چین خواستار تنش زدایی آمریکا در منطقه آسیا- پاسیفیک شد | اتاق خبر
کد خبر: 370730
تاریخ انتشار: 24 شهریور 1395 - 04:31
وزارت خارجه چین در واکنش به پروازهای هشدار دهنده بمب افکن‌ های آمریکا بر فراز کره جنوبی از واشنگتن و سئول خواست تا با خویشتنداری از افزایش تنش ها در این منطقه خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، چین از دو کشور آمریکا و کره جنوبی خواست تا از تشدید تنش ها در منطقه آسیا- پاسیفیک خودداری کند.

به دنبال پروازهای هشدار دهنده جنگنده های آمریکایی بر فراز آسمان کره جنوبی با هدف به نمایش گذاشتن توان این کشور علیه کره شمالی، وزارت خارجه چین از همه طرف ها خواست تا از هر گونه اقدامی که به تشدید تنش ها در منطقه آسیا- پاسیفیک منتهی خواهد شد؛ خودداری کنند.

«هوا چونینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز در اظهاراتی در این باره گفت: فکر می کنم موضع چین در این باره کاملاً شفاف است. با توجه به موقعیت کنونی، چین امیدوار است تمامی طرف ها ضمن خویشتنداری از مبادرت به هرگونه اقدامی که تنش های به وجود آمده در این منطقه را تشدید کند؛ خودداری نمایند.

لازم به ذکر است، سئول روز گذشته از تصمیم کره شمالی برای انجام آزمایش جدید اتمی خبر داد و امروز سه شنبه دو فروند بمب افکن B۱ آمریکایی بر فراز کره جنوبی به پرواز در آمدند.

بنابر گزارش ها دو بمب افکن راهبردی آمریکا در ارتفاعی کم بر فراز پایگاه هوایی اوسان کره جنوبی که در ۷۷ کیلومتری منطقه مرزی با کره شمالی قرار دارد به پرواز درآمده اند. با وجود پرواز این بمب افکن ها، «سانگ کیم» فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی از آمادگی واشنگتن برای مذاکرات سازنده با کره شمالی خبر داد.

کره شمالی روز جمعه ۱۹ شهریور از انجام بزرگترین آزمایش اتمی خود خبر داد و همین امر موجب تشدید تنش ها در شبه جزیره کره شد.

94105

منبع: مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید