Performancing Metrics

ادعای مخالفان سوریه درباره نقشه روسیه برای تخلیه حلب | اتاق خبر
کد خبر: 372705
تاریخ انتشار: 5 مهر 1395 - 23:04
عضو ائتلاف مخالفان سوریه مدعی شد که مسکو به طرف‌های بین‌المللی اطلاع داده است که تصمیم دارد حلب را ظرف دو هفته تخلیه کند.

اتاق خبر: احمد رمضان، عضو ائتلاف مخالفان سوریه در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط مدعی شد: روس‌ها شریکی در جرم و کشتار هستند و نمی‌توانند طرفی در راه حل باشند. یک طرف آمریکایی وجود دارد که از ناحیه عملی آنچه را که باید برای توقف جنایت‌ها انجام دهد، انجام نمی‌دهد و در نتیجه مشکلی وجود دارد که در خود روند مذاکره نهفته است.

وی تصریح کرد: مساله دوم مربوط به خود روند سیاسی است که پایه و اساس آن بر مبنای مذاکره و راه حل سیاسی است، در حالی که طرفی وجود دارد که در راستای گزینه نظامی قدم برمی‌دارد. در مقابل، آمریکایی‌ها مانع از مسلح کردن مخالفان و ایجاد منطقه امن برای "حفاظت از غیرنظامیان" می‌شوند.

احمد رمضان گفت: در مقابل این اوضاع و تشدید حملات نظامی از سوی نظام و روس‌ها؛ مخالفان در مواضع خود و در روند سیاسی و نظامی بازنگری می‌کنند و بر این اساس تصمیمی برای لغو سفر هیئت مخالفان سوری به نیویورک و بازگشت ریاض حجاب، رئیس هیئت عالی مذاکرات و انس عبده، رئیس ائتلاف مخالفان اتخاذ شد.

وی گفت: در حال حاضر نشست‌هایی میان گروه‌های سیاسی و میان گروه‌های سیاسی و نظامی برای اتخاذ موضع سیاسی و برآورد موضع نظامی مناسب در قبال این تحولات برگزار می‌شود.

رمضان مدعی شد: ما در گذشته به آتش بس پایبند بودیم و جز دست به عملیات "دفاع از خود" نزدیم، اما مناطق امنی برای نظام و یا روس‌ها وجود نخواهد داشت. ما در حال حاضر روس‌ها را قدرتی اشغالگر به شمار می‌آوریم و آنها "هدف مشروع" نیروهای سوری شده‌اند.

با وجود آتش بس یک طرفه‌ای که آمریکا اعلام کرده بود و نظام سوریه و روسیه اعلام کرده بودند که پایبندی یک جانبه سوریه با این آتش بس در سایه ادامه حملات مخالفان معنی ندارد، رمضان مدعی شد: ما معتقدیم که مخالفت علنی نظام با آتش بس و از سرگیری حملات روس‌ها، به منزله شلیک تیر خلاص به روند مذاکرات است. روس‌ها به اطلاع طرف‌های بین‌المللی از جمله ایالات متحده رسانده‌اند که آنها حلب را ظرف دو هفته از ساکنانش تخلیه می‌کنند و این بدین معناست که آنها تصمیم‌شان را برای تعیین تکلیف نزاع از طریق راهکار نظامی گرفته‌اند. در مقابل این تصمیم، مخالفان بر روند بی‌فایده مذاکرات و روند سیاسی که در آن از حمایت برخوردار نیستند، حساب باز نمی‌کنند و جامعه بین‌الملل قادر به محکوم کردن کشتار نیست. آمریکا بداند که "سوری‌ها" در مقابل کشتارها ساکت نمی‌مانند و تمامی گزینه‌ها در حال حاضر برای آنها مطرح است که از جمله آنها گزینه نظامی است.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید