Performancing Metrics

تبریک سیدحسن خمینی به تیم فوتسال ایران | اتاق خبر
کد خبر: 373707
تاریخ انتشار: 11 مهر 1395 - 20:40
یادگار امام با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرامش کسب مقام سوم جام جهانی را به فوتسالیست‌های تیم ملی تبریک گفت.

اتاق خبر: متن کامل یادداشت اینستاگرامی سیدحسن خمینی به شرح زیر است:

«کسب مقام سوم جام جهانی توسط فرزندان غیور سرزمین مان را - که بهترین نتیجه تاریخ فوتبال ایران است - به همه مردم شریفمان به خصوص بازیکنان و مربیان تبریک عرض می‌کنم.

بزرگی کار عزیزانمان برای کسانی که با این ورزش آشنایی دارند، بیشتر قابل فهم است. بازی زیبا و توانمندی روحی و تکنیکی و تاکتیکی این تیم جای هیچ تردیدی در لیاقت و شایستگی تیم و مربی خوب آن باقی نمی‌گذارد. این تیم به راحتی می‌توانست امشب در فینال باشد. یادتان باشد فوتسال همانند والیبال و بسکتبال است و در آن شانس و اقبال از کمترین میزان تأثیر برخودار است.

پیروزی فوتسالیست‌های ایران مقابل برزیل و بازی برتر و پیروزی مقابل پاراگوئه در کنار بازی خوب در برابر روسیه شاهد این مدعاست. همان طور که بازگشت تیم در بازی امشب پس از دو گل بد، حکایت‌گر فهم مربیان و شجاعت و قدرت بازیکنان است.

یادش به خیر دوران نوجوانی به این نوع فوتبال، فوتبال گل هندبالی می‌گفتیم و آن را با توپ‌های معمولی که توپ پنج بود، بازی می‌کردیم. به همین جهت هم  - بر خلاف گل کوچک که توپ‌های دو لایه پلاستیکی در آن بیشتر روی زمین جریان داشت - معمولا توپ روی هوا بود. بعدها توپ‌های مخصوص این ورزش ابداع شد و توانایی‌های نوجوانان و جوان در بازی زمینی جلوه بهتری یافت. به نظر من ورزش ما امکان آن را دارد که در این نوع فوتبال به پله‌های بالاتر بیندیشد.»

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید