Performancing Metrics

رویکرد ناجا در قاچاق کالا، شناسایی و دستگیری عناصر سازمان یافته است | اتاق خبر
کد خبر: 374592
تاریخ انتشار: 15 مهر 1395 - 23:07
رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی:
رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی گفت: رویکرد اصلی ناجا توجه به شناسایی، توقیف و دستگیری عناصر سازمان یافته قاچاق است که تاکنون به توفیقات قابل توجهی نیز دست یافته‌ایم.

اتاق خبر: سرهنگ قدمی در این باره افزود: اساسا اعتقادی به کالای خرد نداریم، گرچه تکلیف قانونی در این رابطه داریم که حتی کالای یک میلیون تومانی قاچاق را هم توقیف کنیم، اما غالب مسئولین کشور معتقد هستند تمرکز ناجا روی پرونده‌های مهم باشد که نگاه درستی است.

وی با اشاره به دایر کردن قرارگاهی در ناجا برای تشدید مبارزه با قاچاق گفت: از اواخر سال گذشته تا کنون، رویکرد اصلی‌مان بر اساس چندین محور است. در مجموعه نیروی انتظامی هفت محور را برای مبارزه با قاچاق در دستور کار قرار داده‌ایم. نخستین محور پیشگیری و مقابله همزمان با قاچاق است. دومین ماموریت تمرکز بر شناسایی و توقیف باندها و شبکه‌های کلان قاچاق است که با وجود آنکه در شروع کار قرار داریم، توفیقات خوبی داشته‌ایم. محور سوم تلاش برای استفاده حداکثری از بانک‌های اطلاعاتی و سامانه‌های دستگاه‌های متولی مانند گمرگ و وزارت صنعت است. تلاش کرده‌ایم کنترل‌هایمان سیستماتیک و به شکل غیرمانع باشد، یعنی برای افرادی که قانونی فعالیت می‌کنند،  کمترین مزاحمت را داشته باشیم.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، در بیان دیگر اولویت و محورهای ناجا اظهار داشت: اجرای طرح‌های عملیاتی، دیگر اولویت نیروی انتظامی است. بر همین اساس 9 طرح کشوری و 20 طرح منطقه‌ای داشته‌ایم. مسئله بعد تقویت و تجهیز ناجا در این زمینه است. البته در این زمینه با کمبود شدید اعتبارات و بودجه روبرو بوده‌ایم.

وی افزود: یکی دیگر از مباحث مبارزه و پیشگیری از کالای قاچاق، آموزش تخصصی کارکنان است. محور بعدی که مورد تاکید رهبر انقللاب نیز است، انهدام کالای مکشوفه است که از ابتدای سال این کار را شروع کرده‌ایم که البته توان مضاعفی از ما گرفت. البته آن دیدگاهی که فکر می کنیم مد نظر رهبر انقلاب و خود ما در ناجا بود، هنوز عملیاتی نشده است.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید