Performancing Metrics

بخش حافظه‌ای دانش‌آموز را با امتحان گرفتن‌های متعدد تباه می‌کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 375761
تاریخ انتشار: 24 مهر 1395 - 07:34
رئیس گروه مطالعات اجتماعی دفتر تألیف کتب درسی آموزش و پرورش:
رئیس گروه مطالعات اجتماعی دفتر تألیف کتب درسی آموزش و پرورش با اشاره به عدم ضرورت کتابهای کمک آموزشی در مدارس تاکید کرد که این کتب را تأیید نمی کند.

اتاق خبر:ناهید فلاحیان دراین باره اظهار کرد: کتب درسی به اندازه کافی دارای فعالیت ها و تمرین های مناسب هستند و اگر معلم بتواند اهداف کتاب های درسی را محقق کند، نیازی به کتاب های تست و سوالات مرسوم وجود ندارد.

وی ادامه داد: فضای نامناسبی بوجود آمده که در اثر برداشت‌های غلطی است که از تحول بنیادین و آموزش و پرورش داریم؛ ما می خواهیم بچه ها مهارت های زندگی را بیاموزند نه اینکه به موجوداتی تبدیل شوند که کتاب را حافظه محور پاسخ گو باشند.

فلاحیان گفت: اگر معلم فضایی تعاملی را در کلاس ایجاد نکند و به دانش آموان بگوید تنها سوال بنویسید، باید دانست که تنها یک بعد حافظه کودک را تقویت کرده و ما این نوع کتب را تایید نمی کنیم.

رئیس گروه مطالعات اجتماعی دفتر تألیف کتب درسی آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر لازم نبود، سند تحول بنیادین نوشته نمی‌شد و اینکه موضوعی از این سند به مرحله اجرا دربیاید، نیازمند عملیاتی شدن است و نمی توان به این سند ایرادی وارد کرد ولی امروز فقط بخش حافظه‌ای دانش آموز را با امتحان گرفتن های متعدد تباه می کنیم.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید