Performancing Metrics

عملیات اجرایی پالایشگاه آناهیتا شتاب می گیرد | اتاق خبر
کد خبر: 375948
تاریخ انتشار: 26 مهر 1395 - 00:52
استاندار کرمانشاه گفت: با پیگیری ها و رایزنی های صورت گرفته ، عملیات اجرایی پروژه پالایشگاه آناهیتا به زودی و با شتاب بسیار بیشتر دنبال می شود.

اتاق خبر:اسدالله رازانی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان با اشاره به اینکه پروژه پالایشگاه آناهیتا در مسیر اجرایی بسیار خوبی قرار گرفته است، افزود: مجموعه شستا و صندوق تأمین اجتماعی هر کدام 33 درصد از سهام این مجموعه را در اختیار دارند و 34 درصد مابقی نیز به صندوق بازنشستگان کارکنان وزارت نفت و شرکت پخش فرآورده های نفتی تعلق دارد.
وی گفت: تا پیش از این، اجرای پروژه به دلیل برخی مشکلات مدیریتی از روند قابل قبولی برخوردار نبود اما با انتخاب مدیرعامل جدید شستا و انتخاب یک مدیرعامل جدید برای پالایشگاه و همچنین تغییرات مثبت در ترکیب هایت مدیره، شاهد تحولی چشمگیر در وضعیت این پروژه خواهیم بود.
او از عزم جدی سهام داران برای اجرای این پروژه بزرگ خبر داد و افزود: اگرچه این پالایشگاه خریداران داخلی و خارجی هم داشت، اما سهام داران به دلیل اهمیت پروژه حاضر به فروش آن نشدند.
وی با بیان این که این پالایشگاه برای تکمیل نیازمند سه میلیارد دلار سرمایه گذاری است، گفت: 15 درصد از این مبلغ یعنی معادل 20 هزار میلیارد ریال آورده سهام داران خواهد بود که قرار است طبق جدول زمانی مشخص پرداخت شود.
به گفته او، زمان ساخت این پالایشگاه پنج سال است و سهام داران باید هر سال چهار هزار میلیارد ریال بپردازند و 85 درصد مابقی نیز از محل صندوق توسعه ملی تأمین خواهد شد که با توجه به دستور رئیس جمهور در سفر کرمانشاه، این صندوق در این زمینه همکاری خواهد کرد.
استاندار کرمانشاه در ادامه همچنین از پالایشگاه آناهیتا به عنوان یک پروژه بزرگ یاد کرد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه به صورت واقعی به زودی آغاز می شود، زیرا هم مصوبه سفر مقام معظم رهبری و هم دستور مستقیم رئیس جمهور را به عنوان پشتوانه دارد.
رازانی با شاره به این که این پروژه هرثانیه به 250 لیتر آب نیاز دارد ، افزود: این میزان از محل پساب فاضلاب کرمانشاه تامین می شود و همچنین این پروژه برای اجرا به 250 هکتار زمین دیگر نیز نیاز دارد که از طریق زمین های تحت تملک شهرک صنعتی هزار هکتاری زاگرس تهیه می شود.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید