Performancing Metrics

استاندار فارس :شاخص سرمایه گذاری و صادرات استان فزونی داشته است | اتاق خبر
کد خبر: 376145
تاریخ انتشار: 27 مهر 1395 - 05:03
استاندار فارس گفت: میزان سرمایه گذاری در چهار ماه امسال استان فارس افزایش بیش از 400 درصد و صادرات استان در شش ماه اول امسال فرونی 100 درصدی داشته است.

اتاق خبر:سید محمدعلی افشانی عصر یکشنبه در جلسه شورای سرمایه گذاری استان فارس بیان کرد: اما این عددها شایسته استان فارس نیست و باید بیش از اینها باشد.
وی ادامه داد: عدد قدر مطلق میزان صادرات نسبت به استان عدد بالایی نیست و باید ببینیم فارس با توجه به مزیت ها، چند درصد از داشته های کشور را در اختیار دارد و به همان میزان تلاش صورت گیرد.
افشانی افزود: در سال گذشته بیش از 45 درصد از مصوبات صندوق توسعه ملی معادل یک میلیارد و 60 میلیون دلار سهم استان فارس بوده است که باید تلاش کنیم سهم هفت درصدی استان از اعتبارات کشور محقق شود .
استاندار فارس اظهارداشت: اگر ما در استان طرح های خوب اقتصادی و سرمایه گذاری داشته باشیم می توانیم اعتبارات بیشتری را از صندوق توسعه ملی جذب کنیم و این درحالی است که عمده دلیل افزایش پنج برابری و بیش از 400 برابر سرمایه گذاری خارجی در سالجاری در استان، گشایش ایجاد شده بعد از برجام است.
افشانی اضافه کرد: همچنین از دیگر دلایل رشد سرمایه گذاری در استان تشکیل کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری در استان است که عملکرد موفقی داشته زیرا این کمیته جلسات خود را به طور مستمر برگزار و مسایل مربوط به سرمایه گذاری در استان را با دقت بررسی می کند.
وی گفت: تلاش هر یک از بخش های دولتی و خصوصی به تنهایی موثر نخواهد بود به طوری که اگر تنها بخش دولتی در زمینه سرمایه گذاری تلاش کند موجب دامن زدن به توقعات و ایجاد برخی دلسوزی های بی مورد و موانع بر سر راه سرمایه گذاری می شود.
استاندار فارس افزود: بخش خصوصی در هر یک از بخش ها باید بیش از گذشته در استان فعال شود و فعال کردن و توجه به بخش خصوصی در هر بخش، از فعالیت ها و وظایف مهم مدیران است.
افشانی اظهارداشت: مدیران هر یک از بخش ها از جمله کشاورزی، صنعت و معدن، بانک ها و بخش های پولی و مالی باید توجه بیشتری به بخش خصوصی داشته باشند زیرا جذب سرمایه گذار و تلاش برای جذب سرمایه گذار مهمترین وظیفه مدیران در شرایط کنونی است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر دولت در حوزه کسب و کار نمی تواند به تنهایی پاسخگوی نیازهای جامعه باشد لذا مدیران در زمینه جذب مشارکت بخش خصوصی باید فعالیت بیشتری داشته باشند.
افشانی گفت: هم اینک برخی از مدیران دستگاه های مختلف به دنبال تلاش برای جذب اعتبارات هستند اما برخی نیز خیلی کمتر از سهم استان بودجه می گیرند.
او با اشاره به تدوین طرح آمایش سرزمین به عنوان یک سند بالادستی و کلی بیان کرد: همه مدیران استان نقشه سرمایه گذاری در حوزه های کاری خود شامل اهداف، استراتژی ها، راهبردها و پروژه ها را تعریف و مشخص کنند.
افشانی ادامه داد: هر دستگاه اجرایی نماد استان است لذا همه مدیران و دستگاه های اجرایی باید برای توسعه استان در کنار هم و با وحدت و همدلی کار کنند زیرا در شرایط کنونی ایجاد یک شغل پایدار کار بزرگی است.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: مدیران باید از هر اندیشه ای که باری را بر دولت متحمل کند دوری کنند و این نگاه باید تغییر کند و بودجه و اعتبارات نباید در بخش سخت افزار هزینه شود.
وی افزود: متاسفانه امروز گیر ما این است که یک و نیم برابر پست های سازمانی دولتی نیرو در دستگاه ها وجود دارد و این یک مشکل اصلی است و ای کاش نیمی از پست های دولتی خالی بود.
افشانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مدیران گزارش فعالیت های دولت را به مردم اطلاع رسانی کنند گفت: در حال حاضر دولت در شرایط دشواری در حال فعالیت است و محدودیت های مالی فراوانی دارد لذا در چنین شرایطی انتظار است مدیران عملکرد دولت را بیش از گذشته به مردم ارائه کنند.

ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید