Performancing Metrics

سفر جهانگیری به خلیج فارس کانون توسعه کشور | اتاق خبر
کد خبر: 377069
تاریخ انتشار: 1 آبان 1395 - 16:02
معاون اول رئیس جمهوری هفته گذشته به هرمزگان مهمترین مرکز صادرات و واردات کشور سفر کرد و همزمان 45 مدیر ارشد با دهها سفر جداگانه، پیگیر طرح های مورد هدف دولت، حل مشکلات و توسعه و آبادانی مناطق مختلف بودند.

اتاق خبر:وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، نفت، دادگستری و وزیر کشور در سفرهای جداگانه به تبریز، بجنورد، بیرجند، اصفهان، بندرعباس، ساری و زاهدان روند پیشرفت طرح های وزارتخانه های متبوع در شهرها و روستاها را پیگیری کردند.
در سفری که معاون اول رئیس جمهوری به استان هرمزگان داشت و با وزرای نفت و صنعت، معدن و تجارت همراهی می شد، پروژه های آب شیرین کن فولاد کاوه جنوب کیش با ظرفیت 15 هزار مترمکعب در روز با هزینه 550 میلیارد ریال، مرحله نخست واحد فولادسازی این شرکت با ظرفیت 1.2 میلیون تن با هزینه 9 هزار و 450 میلیارد ریال در منطقه ویژه خلیج فارس بندرعباس به بهره برداری رسید.
بازدید از سایت پالایشگاه و افتتاح پروژه واحد تقطیر مرحله نخست پالایشگاه میعانات گازی بندرعباس و اتاق توجیه، بازدید از سکوی تکمیل شده فاز 17B پارس جنوبی با هزینه 143 میلیون دلار در مجتمع کشتی سازی فراساحل ایران، بازدید و تحویل دهی شناور اقیانوس پیمای کانتینربر ایران - کاشان با هزینه 35 میلیون یورو از دیگر برنامه های معاون اول رئیس جمهوری در بندرعباس بود.
کشتی اقیانوس پیمای کانتینربر کاشان سومین اقیانوس پیمای ساخت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران است که با موفقیت و در مراسمی با حضور معاون اول رئیس جمهوری به آب انداخته شد.
این شناور از لحاظ کیفی از مشابه خارجی برتر است و طراحی و تمام مراحل ساخت و راه اندازی آن به دست متخصصان داخلی انجام شده است.
این کشتی دارای 29 سیستم و مجموعه اصلی است که در مجموع شامل 300 هزار بسته کاری می باشد.
پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس بندرعباس که مورد بازدید معاون اول رئیس جمهوری قرار گرفت سالانه 36 میلیون لیتر بنزین یورو 4، 14 میلیون لیتر گازوئیل، 3 میلیون لیتر گاز مایع ، 3 میلیون لیتر نفت سفید تولید می کند.
این پالایشگاه بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی در خاورمیانه است.
تولید بنزین در کشور به گفته وزیر نفت هم اکنون 65 میلیون لیتر است که با راه اندازی واحد بنزین سازی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس بندرعباس این میزان به بیش از 100 میلیون لیتر ارتقاء پیدا خواهد کرد.
پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس بندرعباس در زمینی به مساحت 700 هکتار و در 25 کیلومتری بندرعباس واقع شده است و بنزین و گازوئیل باکیفیت یورو 4، گاز مایع، سوخت جت، گوگرد جامد و هیدروژن از جمله محصولات تولیدی این پالایشگاه خواهد بود.
شناور اقیانوس پیمای کانتینر بر ایران ـ کاشان نیز که با توان داخلی تولید شده در مراسمی با حضور معاون اول رئیس جمهوری به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تحویل شد.
معاون اول رئیس جمهوری در سفر یک روزه خود همچنین در جلسه شورای اداری استان هرمزگان که با رویکرد اقتصاد مقاومتی برگزار شد شرکت کرد.
دکتر جهانگیری در این جلسه اقتصادی تاکید کرد:امنیت ایران فرصتی طلایی برای مسئولان است تا توسعه کشور را دنبال کنند.
وی با تاکید براینکه اقتصاد مقاومتی یعنی ظرفیت های کشور نباید نهفته بمانند گفت: جمهوری اسلامی ایران از امنیت بسیار خوبی برخوردار است و فرصتی طلایی در اختیار مسئولین کشور قرار گرفته که مشکلات را حل و فصل و توسعه کشور را دنبال کنند.
وی افزود: البته نظام بانکی کشور در سال جاری بیش از 500 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارائه خواهد کرد و شرکت ها و نهادهای عمومی و غیردولتی نیز می توانند در طرح های عمرانی و توسعه ای کشور سرمایه گذاری کنند.
دکتر جهانگیری از مدیران دستگاه های اجرایی و استانداران کشور خواست خود را برای صرفه جویی در بودجه آماده کنند و هزینه ها را کاهش دهند تا از محل صرفه جویی بتوانند به عمران و توسعه بپردازند.
معاون اول رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: البته با اجرای این سیاست ها حرکت خوبی در اقتصاد کشور آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه بار اصلی اقتصاد کشور بر دوش بخش خصوصی است گفت: اگرچه بودجه دولت اندک است اما تسهیلات نظام بانکی، سرمایه گذاری های خارجی و منابع مالی نهادهای عمومی و غیردولتی رقم قابل توجهی است که می توان با آن کارهای بزرگی انجام داد.
دکتر جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما در سالیان گذشته از اقتصاد دریا غافل و ظرفیت سواحل را نادیده گرفته بودیم خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی بر این موضوع تاکید دارد که از ظرفیت های داخلی نظیر دریا و سواحل استفاده کنیم.
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به برگزاری جلسه توسعه زیربنایی سواحل مکران گفت: در این جلسه دستگاه های اجرایی مختلف برنامه هایی را برای توسعه سواحل مکران پیشنهاد دادند که اگر این برنامه ها عملیاتی شود، سواحل کشور می توانند به کانون توسعه تبدیل شوند.
وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی ظرفیت های داخلی را به فعلیت درآوریم و اجازه ندهیم که ظرفیت های کشور نهفته و ناشناخته باقی بماند.
وی همچنین با اشاره به رویکرد جدی دولت برای توسعه صادرات غیرنفتی خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم که اگر هیچ درآمد نفتی نداشته باشیم، از محل صادرات غیرنفتی بتوانیم ارز مورد نیاز واردات کشور را تامین کنیم.
دکتر جهانگیری بر لزوم رفع موانع پیش روی توسعه صادرات غیرنفتی از سوی همه مسئولین و استانداران تاکید کرد و گفت: استانداران نیز باید بازدیدهای سرزده از گمرک و بخش های مربوط به صادرات داشته باشند و از عملکرد خوب این دستگاه ها مطمئن شوند.
دکتر جهانگیری استان هرمزگان را استانی مملو از ظرفیت و فرصت ارزیابی کرد و گفت: استان هرمزگان قلب تپنده توسعه کشور است و همه امکانات لازم را برای توسعه در اختیار دارد.
هفته گذشته جلسه هماهنگی سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان مرکزی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری با هدف بررسی مشکلات و نیازهای استان و اتخاذ تصمیمات لازم به منظور ایجاد توسعه و پیشرفت شتابان در این استان برگزار شد.
در این جلسه که با حضور وزرای نیرو، صنعت، معدن و تجارت، کشور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، معاون رئیس جمهوری در امور اجرایی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رئیس سازمان محیط زیست و استاندار استان مرکزی تشکیل شد، هر کدام از مسئولین گزارشی در حوزه مربوط به خود ارائه کردند و پس از تبادل نظر و بررسی های انجام شده، تصمیمات لازم برای رفع موانع و مشکلات و تسریع در توسعه هر بخش اتخاذ گردید.
آلودگی هوا و تلاش جدی برای مقابله با آن مهمترین موضوع جلسه بود که پس از گزارش رئیس سازمان محیط زیست بر لزوم اقدامات لازم در این زمینه تاکید شد.
در جلسه هماهنگی سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان مرکزی همچنین پس از گزارشات ارائه شده توسط مسئولین مربوطه در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، طرح های آبرسانی، احیای شهرک های صنعتی، راه و امور زیربنایی، گردشگری و حفاظت از ابنیه تاریخی و بهداشت و درمان استان، تصمیمات لازم اتخاذ و اعتبارات متناسب به هر بخش در نظر گرفته شد.
رئیس جمهوری قرار است دوم آبان ماه در قالب سفر کاروان تدبیر و امید به استان مرکزی سفر کند.
اما هفته گذشته عبدالمحمد زاهدی، ربیع فلاح جلودار و محمد ناصر نیک بخت، استانداران استان های کردستان، مازندران و همدان به طور جداگانه با رئیس جمهوری دیدار و گزارشی از اقدامات و عملکرد سه ساله استان ارائه و تصمیمات برای اجرا و عملیاتی کردن پروژه ها و مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید به این استان ها اتخاذ گردید.
دکتر حسن روحانی در این دیدارهای جداگانه بر ضرورت اتمام طرح های نیمه تمام عمرانی و عملیاتی شدن مصوبات سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید در استان های کردستان، مازندران و همدان تاکید کرد.
رئیس جمهوری همچنین بر لزوم توجه به توسعه سرمایه گذاری، گردشگری و اقتصاد دانش بنیان به منظور رونق اقتصادی و اشتغالزایی جوانان تحصیلکرده در این استان ها تاکید و دستورات لازم را صادر کرد.
روحانی همچنین بر تلاش مضاعف استانداران در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و بهره برداری حداکثری از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در این استان ها تاکید کرد.
در ادامه سفرهای استانی مدیران ارشد به نقاط مختلف کشور، هفته گذشته معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست سفری به زنجان داشت.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه شورای اداری استان زنجان گفت: تا سال 2030، همه کشورها از جمله ایران، باید 17 درصد خاک خود را حفاظت کنند تا این مناطق قوانین و ضوابط خاص خود را داشته باشند.
ابتکار افزود: همه برای حکمرانی مطلوب در محیط زیست خود مسئولیت داریم و یکی از مولفه های مهم این حکمرانی این است که این توسعه در نهایت به بهبود و تعالی زندگی انسان ها منتهی شود.
وی یادآورشد: دنیا امروز درگیر چند مساله بحرانی و آسیب زننده از جمله آلودگی محیط زیست است و دنیا را به ورطه تهدید می برد و ایران را هم درگیر کرده است.
ابتکار اظهار کرذ: اگر در برنامه ریزی های خود به محیط اطراف توجه نداشته باشیم، سر از ناکجا آباد در می آوریم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بزرگترین زنگ خطر برای ما به صدا در آمده است و در دنیا بحث تغییر اقلیم و گرمایش زمین ایجاد شده است و آثار و عوارض آن در ایران هم با خشکسالی های پیاپی، افزایش دما و افت سفره های زیر زمینی دیده می شود.
وی خاطرنشان کرد: در ایران، این زنگ خطر با شرایط دریاچه ارومیه، وضعیت تالاب ها و آلودگی هوای شهرها به صدا درآمده است که نتیجه نادیده گرفتن ظرفیت طبیعت و جایگاه محیط زیست در یک دورانی محسوب می شود.
ابتکار ادامه داد: کم توجهی در سیاستگذاری ها و برنامه ریزی ها مسبب این بحران هاست و اگر در تصمیم گیری ها واقعیت های محیط زیست را در نظر نگیریم، با مشکلات و مسائلی مواجه می شویم.
در ادامه این سفرها، هفته گذشته معاون اجرایی رئیس جمهوری، معاون پژوهشی مرکز آموزش و پژوهشهای بین المللی وزارت امور خارجه و معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به مشهد سفر کردند و رئیس کل بانک مرکزی به قزوین، معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت به کرج، معاون وزیرراه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به بجنورد و معاون حقوقی امور مجلس و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به اهواز سفر داشت.
مردم شهرهای مشهد، تبریز، سنندج و کرج نیز هفته گذشته میزبان معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، معاون امور سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی بودند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اما هفته گذشته سفری داشت به بیرجند و اصفهان، کرمانشاه، رشت، ارومیه، شیراز، زنجان و مشهد نیز مقصد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی، معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، قائم مقام وزیر کشور، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان ملی استاندارد و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود.
هفته گذشته معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور به زاهدان سفر کرد و جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به کیش، معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به قزوین، معاون وزیر آموزش و پرورش به ارومیه، قائم مقام وزیر کشور و همچنین معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی به سنندج، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری به همدان، معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اردبیل، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی به شیراز، معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس به تربت حیدریه، قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون وزیر راه و شهرسازی هم به همدان سفر داشت .

ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید