Performancing Metrics

صادرات فرش ایرانی از آمریکا به دیگر کشورها ممنوع است | اتاق خبر
کد خبر: 377094
تاریخ انتشار: 1 آبان 1395 - 21:50
رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران به تشریح برخی مشکلات صادرات فرش دستباف پرداخت و تصریح کرد با وجود اینکه صادرات فرش ایران به آمریکا در حال انجام است اما اکثر این فرش‌ها کیفیت نازلی دارند و از طرفی هم صادرات فرش از آمریکا به دیگر نقاط دنیا همچ

اتاق خبر: سید رضی حاجی آقا میری، بعد از رفع تحریم‌ها صادرات طلسم صادرات فرش ایران شکسته شد و صادرات فرش ایران به آمریکا هم آزاد شد اما باید این سوال را مطرح کرد که فرش‌های که در این مدت به آمریکا صادر شده است با چه فرش‌هایی بوده و چه کیفیتی داشته است و اینکه آیا می‌تواند این صادرات راضی کننده باشد یا خیر؟

وی با بیان اینکه فرش‌های ایرانی که به آمریکا صادر شده است کیفیت پایینی داشته ادامه داد: در حال حاضر هم فرش‌هایی که آمریکا از ایران می‌خرد معمولا فرش‌های بسیار نازل و با قیمت‌های بسیار پایین است که به صورت فله‌ای صادر به آمریکا می‌شود.

 میری تصریح کرد که این شکل از صادرات با این کشفیت چیزی نیست که بتوان به آن افتخار کرد و بتوان گفت صادرات در حال انجام است.

این فعال صادراتی افزود: باید بتوانیم فرش ایرانی خوب با کیفیت بالا صادر کنیم که هنوز شرایط آن فراهم نشده است. آمارهایی هم که در خصوص رشد صادرات فرش نسبت به سال گذشته اعلام شده است همین صادرات فرش به آمریکا را هم در بر می‌گیرد چرا که به هر حال صادرات انجام گرفته است اما باید تحلیل‌مان اینکونه باشد که این صادرات به چه شکلی انجام می‌شود و آیا سیر صعودی خواهد داشت یا خیر؟‌

به گفته رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران صادرات فرش ایرانی به غیر از آمریکا به سایر کشورها نیز چندان امیدوار کننده نبوده است.

میری با بیان اینکه تا مسائل مربوط به تبلیغات و بازارسازی انجام نشود نمی‌توان شاهد حرکت‌های اساسی در جهت صادرات فرش بود عنوان کرد:‌ موضوع مهم دیگر این است که اگر کسی بخواهد درنمایشگاهی در آمریکا شرکت کند قانون آمریکا اجازه نمی‌دهد که آن صادرکننده فرش خود را به آنجا ببرد و در صورتی که نتوانست فرش خود را بفروشد آن را باز گرداند.  

وی اضافه کرد: از سوی دیگر واردات فرش ایرانی به آمریکا آزاد است اما صادرات فرش ایرانی از آمریکا به دیگر کشرها ممنوع است و امکان پذیر نیست و این مشکل و چالش بزرگی برای فرش ایرانی است.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید