Performancing Metrics

داعش به سلاح زمین سوخته روی آورد | اتاق خبر
کد خبر: 377268
تاریخ انتشار: 2 آبان 1395 - 21:22
برای مانع تراشی در مسیر آزادسازی موصل؛
دو مسئول آمریکایی فاش کردند، پس از آنکه داعش یک کارخانه تولید گوگرد را آتش زد، نیروهای این کشور مجبور به استفاده از ماسک‌ به دلیل انتشار مواد سمی حاصل از این آتش سوزی شدند.

اتاق خبر: یکی از این دو مسئول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، با اشاره به این آتش سوزی گفت: در واقع باد سمت جنوب موصل می‌وزد و دود حاصل از این آتش سوزی عامدانه داعش را به این منطقه می‌آورد و نیروهای ما در پایگاه قیاره ضمن ادامه عملیات خود در این منطقه در اقدامی احتیاطی از ماسک‌ و تجهیزات شخصی خود استفاده کرده‌اند.

دیگر مسئول آمریکایی نیز توضیح نداد که آیا استفاده از این ماسک‌ها به دستور فرماندهان این نیروها انجام شده و یا اینکه آنها خود این اقدام را انجام داده‌اند.

این مسئول آمریکایی تنها گفت: اولویت اصلی جلوگیری از آسیب دیدن نیروها در اثر استنشاق دود است.

وی افزود: نمونه‌هایی از هوای محیط پایگاه قیاره برای بررسی به آژانس مربوط به کاهش خطرات سلاح‌های کشتار جمعی وابسته به وزارت دفاع آمریکا فرستاده شده تا بررسی شود که آیا موردی که نگران کننده باشد وجود دارد یا نه.

به گفته این دو مسئول، داعش دو روز قبل کارخانه تولید گوگرد المشراق را آتش زد. به گفته یکی از این دو مسئول، نیروهای امنیتی عراق پیش بینی کردند که دود حاصل از این آتش سوزی حدود دو تا سه روز ادامه داشته باشد. ستون‌های بلندی از دود بالای این ساختمان دیده شده و هوای اطراف آن با گازهای سمی آلوده شده است.

از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک افسر عراقی اعلام کرد که دودهای سمی حاصل از این آتش سوزی منجر به مرگ دو غیرنظامی شده است.

سرهنگ قصی حمید کاظم، فرمانده تیپ واکنش سریع عراق افزود: برخاستن بخارها و گازهای سمی موجب موارد متعددی مسمویت شد.

همچنین منابعی در بیمارستان منطقه القیاره نیز اعلام کردند، حدود ۱۰۰۰ تن در چند روز اخیر با مشکلات تنفسی ناشی از استنشاق گازهای سمی برای درمان به این بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

عبدالرحمان الوکاع، معاون استاندار نینوا از دولت عراق و مسئولان مربوطه خواست فورا به اطفای این حریق و مزارع اطراف آن واقع در جنوب موصل اقدام کنند.

الوکاع نسبت به وقوع فاجعه‌ای زیست محیطی در صورت ادامه این آتش سوزی هشدار داد.

این در حالی است که اسپوتنیک به نقل از یک مقام عراقی گزارش داد داعش کارخانه داروسازی در نینوا را نیز آتش‌ زد تا به دست نیروهای عراقی نیفتد.

این منبع گفت: این کارخانه گواهینامه بین‌المللی ایزو را در سال ۲۰۰۷ به دست آورد و از مهمترین کارخانه‌های داروسازی به شمار می‌رود.

داعش همچنین روز شنبه هتل پنج ستاره نینوا را که مقر خود کرده بود، به طور کامل منفجر کرد.

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید