Performancing Metrics

اختصاص تسهیلات به واحدهایی که مشکل سرمایه در گردش دارند | اتاق خبر
کد خبر: 377437
تاریخ انتشار: 3 آبان 1395 - 16:00
‌رئیس بانک مرکزی با اشاره به اینکه در استان مرکزی ۹۸ هزار میلیارد تومان وام به صنایع کوچک و متوسط پرداخت شد گفت که تا پایان سال جاری به هر واحدی که مشکل سرمایه در گردش داشته باشد، تسهیلات داده می‌شود.

اتاق خبر: ولی اله سیف در جلسه سرمایه‌گذاری و توسعه استان اراک ضمن اشاره به اینکه در این استان یکی از مهمترین موارد حمایت از صنایع شامل پروژه آندسازی با میزان سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان بود که بانک‌ها آنرا برعهده گرفتند، به پروژه‌های اراک اشاره کرد و گفت: تشکیل سندیکا برای برخی پروژه‌ها اقدامی موثر است. دو پروژه سندیکایی تامین مالی پالایشگاه خون با عاملیت بانک ملی و عضویت سندیکایی بانک سپه، تجارت و صادرات است که ۲۲۰ میلیون یورو و ۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در خصوص آن صورت گرفته است. پروژه پتروشیمی الوند نیز یکی دیگر از این پروژه هاست که با عاملیت بانک صنعت، معدن و تجارت و عضویت سندیکایی آن با بانک تجارت، ملت و صادرات است.

 وی ادامه داد: امسال ۳۵ پروژه بزرگ دیگر بر عهده گرفته شده است، همچنین هشت هزار نفر در سامانه قرض الحسنه ازدواج متقاضی تسهیلات و در صف انتظار بودند و ضربتی وار رسیدگی به آنها در دستور کار قرار گرفته است و از امروز طی دو تا سه ماه آینده وام قرض الحسنه آنها تامین می‌شود.

 سیف بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا تیر ماه وام ازدواج قرض الحسنه سه میلیون تومانی پرداخت شد، اما از مردادماه سال جاری این وام به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت و عملکرد مطلوبی را تا امروز شاهد بوده‌ایم.

 وی تصریح کرد: از ابتدای سال تا پایان تیرماه ۱۱۰ هزار مورد وام ازدواج سه میلیون تومانی پرداخت شده، اما از مردادماه تا مهرماه  ۳۳۰ هزار مورد انجام شد که معادل ۴۰ هزار میلیارد تومان است و البته ۱۳ هزار نفر از متقاضیان شامل ایثارگران بودند.

 سیف گفت: در رابطه با وام های صنایع کوچک و متوسط نیز در استان مرکزی ۱۲ هزار و ۵۲۲ مورد به مبلغ ۹۸ هزار میلیارد تومان پرداخت شد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید