Performancing Metrics

رفع تحریم‌های بانکی برای اقتصاد کشور نویدبخش است | اتاق خبر
کد خبر: 378014
تاریخ انتشار: 6 آبان 1395 - 12:52
بانک صادرات ایران با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت رفع تحریم‌ها از سوی شورای اجرایی اتحادیه اروپا اعلام کرد:انتشار خبر رفع تحریم های بانکی، نگاه جدیدی را برای همه ذینفعان، سهامداران و دوستداران این بانک به ارمغان آورد.

اتاق خبر:در این بیانیه آمده است: تحریم های بین المللی، در کنار دیگر مشکلات، گره های ناگشودنی بر کار این بانک زده بود که با تدبیر و دور اندیشی مقام معظم رهبری مدظله العالی و تلاش دولت تدبیر و امید طی مذاکرات متعدد با مقامات مختلف اتحادیه اروپا و با تمهیدات پیوسته حقوقی بانک گشوده شد تا به یاری خداوند و تلاش مجدانه کارکنان بانک، بویژه در شعب و واحد های خارج از کشور، خروج از تحریم شعب بین الملل بانک صادرات ایران و شعبه لندن، فصل جدیدی را آغاز کند.
برداشته شدن انسداد از دارایی های بزرگترین بانک بورسی کشور که به تنهایی دارای بیش از پنجاه درصد توانمندی های نظام بانکی در خارج از کشور است، نه تنها برای ذینفعان این بانک بلکه برای کل اقتصاد کشورنیز نوید بخش و مفید است.
در این بیانیه همچنین آمده است: کسب رتبه های ملی و بین المللی، به ویژه امتیاز اخیر در رتبه بندی 1000 بانک برتر که مقام 264 بانک برتر جهان را به انتخاب نشریه معتبر و بین المللی بنکر( Top1000 World Bank2016 )به بانک صادرات ایران اعطا کرد، مبین توانمندی ها، و اعتبار بین المللی این بانک است.
از این رو امید می رود؛ ورود مجدد به عرصه بانکداری بین المللی با در نظر گرفتن توانایی ها و ظرفیت های بالای این بانک و ارتقای پیوسته آن، آثار اقتصادی فراوانی از جمله؛ تسهیل و تسریع در تجارت بین الملل، کاهش هزینه های مبادلات ارزی، افزایش سرمایه گذاری را بوجود آورد و ثمرات بانکی همچون؛ افزایش ارزش سهام بانک، تنوع خدمات ارزی، افزایش سود آوری را نیز در پی داشته باشد.
بانک صادرات ایران در بیانیه خود اضافه کرد: به باور صاحبنظران، این گشایش، اعتبار و قدرت چانه زنی در معاملات بین الملل، ارایه خدمات متنوع ارزی را به عنوان یک ارزش در پی خواهد داشت.
این افتخار می تواند در کنار هوشیاری و هدایت دقیق موضوع، بدون شتاب زدگی، ارزنده ترین نتیجه و دستاورد را برای سهامداران، همکاران و مشتریان بانک به ارمغان آورد باشد که در طول سالهای سخت گذشته علی رغم فشارها و تنگناهای بین المللی صبورانه و همدلانه با این بانک همراهی داشته اند.

ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید