Performancing Metrics

مالزی با کمک برخی کشورها محاکمه عاملان سقوط ام.اچ 17 را پیگیری می کند | اتاق خبر
کد خبر: 378034
تاریخ انتشار: 6 آبان 1395 - 15:29
مالزی در انتظار است با دریافت نتایج تحقیقات بین المللی پیرامون سقوط پرواز 'ام.اچ17' خطوط هوایی این کشور، خط مشی بعدی خود را در قبال این سانحه هوایی تعیین کند.

'عبدالعزیز کاپراوی' معاون وزیر حمل و نقل مالزی روز پنجشنبه اعلام کرد که دولت این کشور به تنهایی اجرای عدالت در قبال قربانیان این پرواز را انجام نمی دهد.
وی گفت: تحقیقات بین المللی هنوز مشخص نکرده است مسبب سقوط این هواپیمای مسافربری در اوکراین چه فردی است.
'عبدالعزیز کاپراوی' این سخنان را در پاسخ به پرسش یکی از نمایندگان مخالف دولت مالزی در پارلمان در مورد پیگیری دولت در خصوص سقوط هواپیمای این کشور بیان کرد.
پرواز 'ام.اچ17' خطوط هوایی مالزی سال 2014 در مسیر آمستردام به کوالالامپور و در نزدیکی مرز روسیه و اوکراین هدف موشک قرار گرفت و 298 سرنشین آن جان خود را از دست دادند.
192 شهروند هلند، 27 استرالیایی، 44 مالزیایی، 12 اندونزیایی، 10 بریتانیایی به همراه 4 آلمانی، 4 بلژیکی، 3 فیلیپینی و یک کانادایی در پرواز ام.اچ 17 حضور داشتند که همگی کشته شدند.
دولت اوکراین و جدایی طلبان طرفدار روسیه یکدیگر را به سرنگونی این هواپیما متهم می کنند.
به نوشته تارنمای 'نیو استریت تایمز'، معاون وزیر حمل و نقل مالزی گفت: زمانی که تحقیقات بین المللی مسببان این حادثه هوایی را معرفی کند مالزی دو گزینه 'بازجویی قانونی داخلی' و یا ارجاع آن به دادگاه بین المللی را در اختیار دارد که بر اساس یکی عمل خواهد کرد.
وی تاکید کرد که مالزی نسبت به همکاری با کشورهای هلند، استرالیا، بلژیک و اوکراین متعهد است تا عدالت در مورد قربانیان این حادثه هوایی اجرا شود.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید