Performancing Metrics

مدیتیشن و مبارزه با  افسردگی | اتاق خبر
کد خبر: 457692
تاریخ انتشار: 4 مرداد 1402 - 12:04

همانطور که می‌دانید مدیتیشن در حوزه‌های متنوع و گوناگونی کاربرد دارد که برخی از آن‌ها درمانی و برخی دیگر ریشه مکمل دارند؛ به عنوان مثال با مدیتیشن جذب ثروت می‌توانید ذهن خود را در مسیر جذب ثروت بیشتر هدایت کنید.

یکی از مسائلی که در افسردگی بسیار مطرح می‌شود هجوم افکار منفی به ذهن است. افسردگی در مهم‌ترین بخش وجود شما یعنی افکارتان تاثیر می‌گذارد.

برای اینکه در زندگی خود به آرامش و شادی برسید چه باید بکنید؟ باید فکری سازماندهی شده داشته باشید. سلامت تفکر نشان دهنده میزان سلامت روانی شماست، به هر اندازه که در مورد افکار خود دچار خطا باشید، به همان اندازه دچار افسردگی خواهید شد.

برای نجات خود از افسردگی باید افکارتان را از موضوعات منفی به سمت موضوعات مثبت تغییر دهید.

در روانشناسی، رویکردی به نام رویکرد شناختی _ رفتاری وجود دارد که می‌گوید افسردگی در اثر افکار نادرست، تعمیم‌های نادرست و نتیجه گیری‌های نادرست ایجاد می‌شود. افرادی که به افسردگی دچار می شوند، علت مسائل مختلف را به دلایل ثابت، غیرقابل تغییر و درونی نسبت می‌دهند و همین موضوع باعث می‌شود این افراد در به بن بست افسردگی زندانی شوند. شما در افسردگی راهی برای نجات خود پیدا نمی‌کنید و انرژی شما به مرور پایین‌تر و پایین‌تر می‌آید.

در صورتی که بتوانید افکار خود را مدیریت و کنترل کنید، حتما از از دام افسردگی نجات پیدا می‌کنید.

تاثیر مدیتیشن بر افسردگی

ما متوجه نمی‌شویم که چگونه افکارمان در زندگی ما تاثیر می‌گذارد؛ زیرا این افکار به طور ناخواسته و برحسب عادت وارد زندگی ما شده‌اند.

شاید بارها افرادی را دیده باشید که عنوان می‌کنند، نمی‌توانند از مسیر افسردگی بیرون بیایند. این افراد در واقع ذهنشان در یک ساختار افسرده محصور شده و بی آنکه بخواهند افسردگی را به زندگی خود دعوت می‌کنند؛ زیرا این شیوه فکر کردن با زندگی آن‌ها عجین شده است. شما زمانی می‌توانید افکار درونی خود را تغییر دهید که به طور مداوم افکاری درست و متفاوت به ذهنتان وارد شود. این عمل با گوش دادن به مدیتیشن ضدافسردگی برای شما ممکن خواهد شد. 

یکی از بهترین راه‌ها برای رفع مشکل افسرده خویی استفاده از مدیتیشن است. کارکرد مدیتیشن ضدافسردگی به این صورت است که شما در اثر مداومت در گوش دادن به یک مدیتیشن ضدافسردگی اصولی و استاندارد جهت افکارتان تغییر می‌کند و می‌توانید افکار منفی موجود در ناخودآگاهتان را با ارسال پیام‌هایی مثبت تغییر دهید و بتوانید خود را به سمت شادی و نگاه مثبت ببرید؛ در واقع باید بگویم افکار ما به صورت خودکار دست به عمل می‌زنند و زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

علاوه بر مداومت در گوش دادن می‌توانید از سایر روش‌ها همچون انجام مدیتیشن قبل از خواب نیز استفاده کنید؛ اینگونه علاوه بر بیداری در خواب نیز به پالایش روح و ذهن خود نیز می‌پردازید، اگر با اصول و استانداردهای آن آشنا نیستید با تهیه دوره هفت روز با مدیتیشن آن را بیاموزید و گام به گام اجرا کنید.

رابطه افسردگی با مدیتیشن چگونه است؟

رابطه افسردگی با مراقبه زمانی کارساز است که شما بخواهید ذهن خود را به تمرکز و آرامش نزدیک کنید. 

جالب است بدانید مدیتیشن ضدافسردگی به روی مناطقی از مغز که به افسردگی مرتبط است تاثیر می‌گذارد. یکی از این مناطق قشر پیش پیشانی مغز و آمیگدال است که بسیار با کاهش افسردگی مرتبط است.

نگرانی در مورد زندگی، آینده و مسائل مربوط به آن در عملکرد قشر پیش پیشانی دیده می‌شود و زمانی که افراد انرژی فراوانی را برای تفکر در مورد مسائل این چنینی صرف می‌کنند به یک فرد افسرده و درمانده تبدیل خواهند شد؛ زیرا اضطراب‌های افراطی سبب می‌شود دنیا را جایی زشت و پر از سختی ببینند. یکی دیگر از علت‌های این ارتباط به مرکز آمیگدال که در روانشناسی به مرکز جنگ و گریز مغز معروف است مربوط می‌شود.

این مرکز باعث می‌شود که فرد نتواند تمرکز و آرامش لازم را حفظ کرده و در نتیجه به افسردگی دچار شود.

طبق تحقیقاتی که در این حوزه انجام شده با انجام مدیتیشن ضد افسردگی ارتباط این دو ناحیه مغزی کمتر شده و پس از آن شما در برابر افسردگی مقاوم‌تر می‌شوید. 

و نکته جالب‌تر اینکه افرادی که هر روز به طور مداوم مدیتیشن ضدافسردگی انجام می‌دهند، حجم ماده خاکستری هیپوکامپ مغزشان افزایش می‌یابد.

حال هیپوکامپ چه تاثیری بر روی افسردگی شما دارد؟ تحقیقات نشان داده است افراد افسرده حجم هیپوکامپ کمتری دارند؛ پس از مدیتیشن ضد افسردگی و افزایش حجم هیپوکامپ از افسردگی نجات پیدا می‌کنند.

در اینجا باید به شما یادآور شوم مدیتیشن ضد افسردگی یک روش بلند مدت برای افسردگی است. شما نباید انتظار داشته باشید با چند بار گوش دادن به اصوات مثبت افسردگی را کنار بگذارید بلکه مداومت و استمرار در این بخش بسیار مهم و تاثیر گذار است.

آموزش‌هایی که در این سایت برای شما در نظر گرفته شده تنها روزی 15 دقیقه از زمان شما را به خود اختصاص می‌دهد؛ اما در اثر مداومت زندگی شما را بسیار دگرگون خواهد کرد و شما را از دام افسردگی نجات خواهد داد. 

خوب است بدانید که مدیتیشن ضد افسردگی افکار منفی شما را نابود نمی‌کند بلکه به شما آموزش می‌دهد تا آن‌ها را مدیریت و کنترل کنید و از آ‌ن‌ها فاصله بگیرید.

www.ravanshenasikiani.com

فریبا کیانی

مدیتیشن، روشی موثر و تضمینی برای افسردگی

مدیتیشن ضد افسردگی به چند دلیل یک روش فوق العاده برای افسردگی است که در ادامه به صورت خلاصه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. 

  • مدیتیشن ضدافسردگی به نسبت بسیاری از روش‌های دیگر مانند دستگاه‌های آرتی ام اس که امروزه بسیار رایج شده است، بسیار ارزان‌تر و بی خطرتر است.
  • شما در هر موقعیت مکانی بدون نیاز به هیچ کسی می‌توانید مدیتیشن ضد افسردگی را انجام دهید.
  • اگر مدیتیشن ضد افسردگی را به صورت یک عادت در زندگی خود بپذیرید قطعا احساسات خوشایند را تجربه خواهید کرد.
  •  در نهایت مدیتیشن ضدافسردگی به شما نحوه چگونه فکر کردن را می‌آموزد و شما به کمک آن یاد می‌گیرید چگونه به نحو بهتری به خود و زندگیتان نگاه کنید. 

در انتها توصیه می‌شود اگر شما نیز با افسردگی سروکار دارید و دیگر توان مقابله با آن را ندارید از روش‌های تضمینی و موثر ما در افسردگی استفاده کنید و مطمئن باشید که استفاده از روش‌هایی کم خطر همچون مدیتیشن می‌تواند ضمن پاکسازی ذهن و روان شما، دیدگاهی مثبت و متفاوت را برایتان به ارمغان آورد.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید