Performancing Metrics

مخترع ژانر زامبی با سریال «واکینگ دد» مشکل دارد | اتاق خبر
کد خبر: 379136
تاریخ انتشار: 12 آبان 1395 - 20:06
فصل هفتم سریال زامبی شبکه ای‌ام‌سی یکشنبه شب روی آنتن رفت و توجه هواداران را جلب کرد، اما یک کارگردان کارکشته این ژانر می گوید این سریال باعث می شود فیلم های زامبی پرمحتوا ساخته نشوند.

به گزارش اتاق خبر، این تصور وجود دارد که وقتی کسی ژانر زامبی را به تنهایی معروف کرده باشد حداقل تا حدی آزادی خلاقانه به دست می آورد، اما به نظر نمی‌رسد وضع برای جورج ای. رومرو اینطور باشد.

فیلم ماندگار «شب مردگان زنده» سال ۱۹۶۸ پروژه‌ای است که روی تمام فیلم ها و سریال های آینده این ژانر از «۲۸ روز بعد…» سال ۲۰۰۲ دنی بویل گرفته تا سریال «واکینگ دد» شبکه ای‌ام‌سی تاثیر گذاشته است.

اما چیزی که جالب است این است که خود او باور دارد که «واکینگ دد» پروژه‌ای است که نمی گذارد فیلم‌های زامبی «که تا حدی محتوایی دارند» ساخته بشوند. این مرد ۷۶ ساله به ایندی وایر گفت: «دیگر نمی‌توانم یک فیلم زامبی محقر کوچک که قرار است اجتماعی سیاسی باشد بسازم.»

او با اشاره به فیلم «جنگ جهانی زی» اضافه کرد: «قبلا می‌توانستم بر اساس اینکه فیلم یک پروژه زامبی اکشن است ایده آن را مطرح کنم و بعد پیغامم را داخلش پنهان کنم. حالا نمی‌توانم این کار را بکنم. درست در همان لحظه‌ای که کلمه زامبی از دهان تان درمی‌آید این را می شنوید که هی، برد پیت ۴۰۰ میلیون دلار پول داد تا این کار را بکند.»

بعد از «شب مردگان زنده»، رومرو کارش را با «طلوع مردگان» ۱۹۷۸، «روز مردگان» ۱۹۸۵ و «سرزمین مردگان» ۲۰۰۵ و «خاطرات مردگان» ۲۰۰۷ ساخته ناتیز فیلمز ادامه داد. حتی با وجود اینکه این مجموعه مدتی دست نخورده باقی مانده بود، موفقیت این فیلم ها باعث شد فیلمی دیگر هم ساخته شود.

رومرو می گوید: «گفتم فیلم «بقای مردگان» را به سبک وسترن می‌سازم و بعدی را هم نوآر درست می کنم. بنابراین وسترن را ساختم و هیچ کس از آن خوشش نیامد و بعدی هم کنار گذاشته شد. بعد ناگهان «واکینگ دد» از راه رسید. بعد از آن دیگر نمی شد یک فیلم زامبی ساخت که ذره‌ای محتوا داشته باشد. باید یک فیلم زامبی می بود که دارند همه چیز را نابود می کنند. من کارم این مدلی نیست.»

رومرو اولین استاد ژانر وحشتی نیست که با صراحت درباره «واکینگ دد» صحبت می‌کند. جان کارپنتر کارگردان «هالووین» مصاحبه ای با مارک مارون انجام داد و در بخشی از آن که به رومرو مربوط می شد، گفت: «واکینگ دد فیلمی بود که جورج رومرو سال ۱۹۶۸ ساخت. آن‌ها آن را کش داده‌اند و هنوز هم دارند کشش می دهند.»

از سوی دیگر، اپیزود اول فصل هفتم «واکینگ دد» یکشنبه شب روی آنتن رفت و هوادارانی که ماه ها منتظر مانده بودند بالاخره دیدند کدام شخصیت محبوب شان به دست نیگان از سریال حذف شد. اما خشونت نیگان تا حدی شدید بود که باعث شد «شورای تلویزیون والدین» که به اعلام خودش یک «سازمان آموزشی غیرحزبی» آمریکایی است، از روی آنتن این اپیزود اظهار نگرانی کند.

این شورا از همان ابتدای کار سریال در شبکه ای ام سی از آن شکایت می کرد و این بار تیم وینتر رییس آن گفت: «اپیزود اول فصل جدید واکینگ دد یکی از خشن‌ترین اپیزودهایی بود که من تا به حال در تلویزیون دیده ام. آنطور که بعضی‌ها می‌گویند عوض کردن شبکه کافی نیست، چون کسانی که از تلویزیون کابلی پولی استفاده می‌کنند، چه برنامه ای ام سی را نگاه کنند و چه نکنند مجبور هستند برای محتوای خشن پول بدهند.»

 

بانی فیلم  

نظرات
ADS
ADS
پربازدید