Performancing Metrics

برجام دغدغه ترامپ نیست | اتاق خبر
کد خبر: 381018
تاریخ انتشار: 26 آبان 1395 - 11:02
محمد حسن نژاد نماینده مجلس
با توجه به سابقه اقتصادی ترامپ به نظر می رسد وی بیشتر به فکر رشد اقتصادی آمریکا خواهد بود و تمرکز وی بر مسائل داخلی آمریکا باشد.

اتاق خبر- گروه اقتصادی: نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی دغدغه اصلی دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا را مسائل اقتصادی داخلی دانست.

محمد حسن نژاد نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با اتاق خبر با بیان اینکه اقتصاد ایران باید روی پای خود بایستد گفت: انتخاب دونالد ترامپ و یا شخص دیگر تفاوت چندانی برای ایران ندارد زیرا از نظر اقتصادی کشور باید تلاش کند که نیاز های خود را تامین کند.

حسن نژاد گفت: پیشبینی من این است که با توجه به تمرکز ترامپ بر مسائل اقتصادی آمریکا و تلاش کند که از هزینه های کشور بکاهد. ترامپ شخصی با سابقه اقتصادی و تجاری است که به طور کلی فردی ایدئولوژیک نیست. این شخص با توجه به سابقه اقتصادی خود بیشتر به فکر رشد اقتصادی آمریکا خواهد بود و به نظر می رسد تمرکز وی بر مسائل داخلی آمریکا باشد.

نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر می رسد که با توجه به تمرکز ترامپ بر مسائل داخلی این کشور شاهد کمتر شدن تنش های سیاسی از سوی آمریکا خواهیم بود و ترامپ میتواند آینده بهتری را برای اقتصاد جهانی به وجود آورد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به صحبت هایی مبنی بر لغو برجام از سوی ترامپ این صحبت ها را بی اساس خواند و گفت: برجام معاهده ای بین المللی است و آمریکا برجام را لغو نخواهد کرد. با توجه به این موضوع که اروپائیان به عنوان یکی از طرف های برجام با ایران در حال سود بردن از برجام هستند آمریکا تلاش خود را خواهد کرد که سهم بزرگتری از برجام داشته باشد. در این شرایط اختلاف و رقابت بین آمریکا و اروپا باعث خواهد شد که ایران در این میان سهم ببرد.

94105 ت

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید