Performancing Metrics

پیشروی نیروهای عراقی در موصل | اتاق خبر
کد خبر: 382104
تاریخ انتشار: 4 آذر 1395 - 22:11
منابع آگاه در ارتش عراق به خبرگزاری اسپوتنیک گفته‌اند، نیروهای دولت این کشور به همراه پیشمرگه‌ها در چارچوب عملیات موصل پیشرفت‌های مهمی در آزادسازی مناطق استراتژیک این شهر داشته‌اند.

اتاق خبر: نیروهای عراقی موفق شده‌اند شماری از مواضع راهبردی را در مناطق جنوبی و شرقی موصل از تسلط گروه تروریستی داعش خارج سازند.

براساس این گزارش یکی از مناطق راهبردی مهمی که به تازگی توسط نیروهای عراقی آزادشده منطقه قادسیه است.

در حال حاضر نیروهای عراقی به دنبال خنثی‌کردن بمب های کار گذاشته شده توسط داعش در مناطقی که پیش‌تر تحت کنترل این گروه تروریستی قرار داشت، هستند.

بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، عملیات آزادسازی موصل به دلیل حضور گسترده غیرنظامیان در این منطقه با سرعت کمی پیش می‌رود و از همین رو است که نیروهای دولتی در جریان عملیات خود از سلاح‌های سنگین استفاده نمی‌کنند.

در همین حال شبکه العالم گزارش داد، نیروهای بسیج مردمی عراق و پیشمرگه‌های کرد با پیوستن به یکدیگر در جاده تلعفر و سنجار در غرب شهر موصل محاصره این شهر را کامل کردند.

پایگاه خبری اسکای نیوز به نقل از ابو مهدی المهندس از فرماندهان بسیج مردمی عراق، گزارش داد که جاده تلعفر – سنجار مسدود شده است.

همچنین یک منبع امنیتی اقلیم کردستان گفت که نیروهای بسیج مردمی و نیروهای کرد در سه شهرک منطقه به هم رسیده‌اند.

نیروهای عراقی عملیات آزادسازی موصل را ۱۷ اکتبر آغاز کردند و از شرق وارد این شهر شدند. در همین حال، پیشمرگه‌های کرد و دیگر نیروهای عراقی نیز در شمال و جنوب شهر پیشروی داشته‌اند. 

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید