Performancing Metrics

پس از برجام 17 خط کشتیرانی لاینر به بنادر هرمزگان بازگشتند | اتاق خبر
کد خبر: 382498
تاریخ انتشار: 7 آذر 1395 - 19:07
استاندار هرمزگان اعلام کرد: پس از اجرای برجام 17 خط کشتیرانی لاینر (خطوط منظم) به بنادر استان بازگشتند که این خود یک موفقیت بزرگ به شمار می‌رود.

اتاق خبر:جاسم جادری شامگاه شنبه درنشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی هرمزگان اظهارداشت: باید از فرصت قرارداشتن درمسیر کریدور شمال جنوب نهایت استفاده را برای توسعه کشور و توسعه صادرات غیرنفتی در هرمزگان ببریم.
وی افزود: هرمزگان در خط مقدم حرکت آغاز شده برای توسعه تجارت قرار دارد و در این راه نیازمند تمرکز و تلاش بیشتر هستیم.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه صادرات غیرنفتی از اصول اساسی اقتصاد مقاومتی است، گفت: یکی از مزیت‌های خوب هرمزگان در اقتصاد مقاومتی وجود زیرساخت‌های مناسب در حوزه حمل و نقل و بنادر و دسترسی به آبهای آزاد است.
جادری با بیان اینکه تا سال 99 میزان صادرات غیرنفتی کشور باید به 108 میلیارد دلار برسد، تصریح کرد: امسال نیز تا پایان سال انتظار می‌رود میزان صادرات غیرنفتی کشور حدود80 میلیارد دلار باشد ودر هفت ماهه نخست سال جاری هفت میلیارد دلار کالا از هرمزگان به سایر کشورهای دنیا صادر شده است.
وی با بیان اینکه در پی توسعه تجارت با هند، روسیه و عراق هستیم، اظهار داشت: میزان صادرات غیرنفتی هرمزگان طی سال جاری 79 درصد رشد یافته که باید از این دستاورد صیانت کنیم.
جادری با بیان اینکه هرمزگان در کاهش ریسک اقتصادی موفق عمل کرده، یادآور شد:‌ در این راستا در امور اقتصادی و سرمایه گذاری تسهیل بیشتری صورت گرفته است.
وی به اهمیت پنجره واحد سرمایه گذاری و لزوم رفع مشکلات این طرح اشاره کرد و بیان داشت: نیازمند توسعه پسکرانه‌های ساحلی در استان هستیم و در این راه باید برنامه‌های جامعی داشته باشیم.
استان هرمزگان دارای 32 بندر فعال بوده که بندرهای شهید رجایی ، شهید باهنر ، بندرلنگه ، کیش و قشم مهمترین آنها در کشور محسوب می شوند و دروازه طلایی ایران لقب گرفته اند.

ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید