Performancing Metrics

دادگان: پهلوان کسی است که جلوی فساد و ظلم بایستد | اتاق خبر
کد خبر: 383282
تاریخ انتشار: 15 آذر 1395 - 07:19
کرسی نایب رییسی AFC مهم نیست
رییس پیشین فدراسیون فوتبال در مراسم زنده‌یاد پرویز دهداری با بیان اینکه شانس زیادی برای صعود به جام جهانی فوتبال داریم، گفت: کی‌روش فرد کاربلدی است و باید به او احترام گذاشت تا بتوانیم حضور خود را در جام جهانی فوتبال قطعی کنیم.

محمد دادکان

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد دادگان در جمع خبرنگاران در رابطه با حضورش در مراسم سالگرد زنده‌یاد پرویز دهداری بیان کرد: به اعتقاد من دهداری نمرده بلکه به عنوان یک معلم اخلاق همیشه در یادها باقی است. اگر امروز به وی لقب معلم اخلاق بدهند این اخلاق‌مداری و پهلوانی را باید در زمانی که پیشکسوتان ما زنده هستند اینگونه مراسم‌ها برگزار شود نه زمانی که می‌میرند. دهداری به خاطر این لقب معلم اخلاق و فرهنگ را به خود اختصاص داده چون حرف دل مردم را می‌زد. پهلوان کسی است که اگر در اجتماع ظلم و ستیز را می‌بیند آن را بازگو کند و به عشق مردم تلاش کند.

وی گفت: هر کسی بتواند درد و دل مردم را بازگو کند و جلوی بی‌عدالتی‌ها و ظلم و فساد بایستد آن پهلوان واقعی است.

دادگان پیرامون این پرسش که چرا امروز حضور کم‌رنگی در عرصه ورزش و بخصوص فوتبال دارد، افزود: من سعی می‌کنم این حضور خود را در دانشگاه پررنگ کنم و از سال ۵۶ تا به امروز نزدیک به ۴۰ سال است که در شغل معلمی فعالیت می‌کنم. اگر امروز در ورزش و فوتبال سمتی ندارم در دانشگاه آزاد تلاش می‌کنم فعالیت‌های خوبی را در عرصه ورزش و به ویژه فوتبال داشته باشم. مهم خدمت کردن است نه کسب القاب.

رییس پیشین فدراسیون فوتبال با بیان اینکه بی‌اخلاقی در فوتبال ما بیداد می‌کند، گفت: در حال حاضر معلم اخلاق در فوتبال کم است و تنها در بلندگوها می‌توان این عنوان را مطرح کرد.  در حال حاضر فوتبال ما بدون نقص نیست. البته در زمان من نیز فوتبال نقص داشت و من منکر آن نیستم اما الان بی‌اخلاقی‌ها و زد و بندها و به ویژه فساد در افراد فوتبالی افزایش پیدا کرده است و امیدوارم که در آینده شرایط بهتری در فوتبال کشور ایجاد شود.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه در انتخابات برترین‌های آسیا چرا نماینده ایران حضور نداشت و آیا داشتن تنها نایب رییس AFC برای فوتبال ما کافی است، افزود: چرا این مساله را زمانی که سعیدلو رییس سازمان تربیت بدنی وقت بود و من به عنوان رییس فدراسیون فوتبال در کمیته اجرایی بودم و همزمان دو کرسی در  AFC و فیفا را داشتم این نپرسیدید. ما در آن زمان کمیته اجرایی داشتیم که به راحتی از دست دادیم. ما کرسی‌هایی که در آن زمان به سختی گرفته بودیم را به راحتی از دست دادیم و این هم به خاطر زد و بندهایی بود که در گذشته صورت گرفت. علی آبادی رییس سازمان تربیت بدنی وقت قصد داشت همان زمان رییس فدراسیون فوتبال نیز باشد اما در همان زمان اعلام شد این امکان وجود ندارد. در آن زمان من عضو سه کمیته بودم و کمیته اجرایی را نیز بر عهده داشتم که متاسفانه همه کمیته‌ها را از دست دادیم. الان داشتن کرسی به عنوان نایب رییس AFC یا کمیته فوتسال فیفا کرسی مهمی نیست، مهم عضو بودن در کمیته اجرایی فیفا و ای اف سی است.

دادگان با بیان اینکه ما شانس زیادی برای صعود به جام جهانی فوتبال داریم، گفت: کی‌روش فرد کاربلدی است و باید به او احترام گذاشت و به اضافه‌خواهی او کاری نداشته باشیم. او سرمربی موفقی است و قطعا با حضور او تیم ملی ایران به جام جهانی صعود خواهد کرد.

وی گفت: در طول چهار، پنج سالی که وی در راس تیم ملی فوتبال قرار گرفته است توانسته ۱۰۰ بازیکن در تیم ملی محک بزند آیا در گذشته نیز بدین گونه بوده است؟ اگر می‌گویند که به وی اختیارات زیادی دادند و کی‌روش طالب اضافه‌خواهی‌های زیادی است من می‌گویم باید کسی که این اختیارات را داده در این رابطه اظهارنظر کند. به هر صورت این اختیارات به او داده شده و وی اجازه دارد تحت هر شرایطی تیم را به جام جهانی ببرد. اجازه دهید که بدون هیچگونه حاشیه کی‌روش تیم را به جام جهانی ببرد تا دل مردم خوشحال شود.

دادگان در پاسخ به پرسش یکی دیگر از خبرنگاران که به نظر می‌رسد در سال ۲۰۱۶ تیم ایران به عنوان یکی از موفق‌ترین تیم‌ها موفق بوده، افزود: من معتقدم کی‌روش فرد کاربلدی است و اینکه توانسته‌ایم در سه سال اخیر به نتایج خوبی دست پیدا کنیم نشان از عملکرد موفق کی‌روش است. ما باید به افرادی چون کی‌روش و برانکوها احترام بگذاریم زیرا نسبت به مربیان ایرانی عملکرد موفقی داشتند و در موفقیت تیم تا به امروز نقش زیادی داشته‌اند.  

وی افزود: من به یاد دارم در دوره سعیدلو که رییس سازمان تربیت بدنی وقت بود کفاشیان قرار بود من را به عنوان نامزد حضور در کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح کند اما به من گفتند اجازه کار داده نشده است. واقعا اگر کفاشیان خودش نیز می‌خواست من را به عنوان کمیته اجرایی معرفی کند بالادستی‌های وی اجازه کار به او نمی‌دادند؟ در کشور ما افتخار داشتن کمیته اجرایی بسیار مهمتر است زیرا در تصمیم‌گیری‌ها می‌توانیم نقش بسزایی داشته باشیم. به هر حال زد و بندهای دولت قبل سبب شد تا پستی که قرار بود در کمیته اجرایی به من سپرده شود به راحتی از دست بدهیم. البته تاج در جریان این قضایا بود و مدارک من را چندین بار بردند اما رییس سازمان تربیت بدنی وقت اجازه این کار را نداد.

دادگان تاکید کرد: کرسی‌هایی که کفاشیان امروز در AFC گرفته است اجرایی نیست و قطعا سبب شده که ما نتوانیم در برترین‌های آسیا نماینده‌ای از ایران داشته باشیم. ما باید تلاش کنیم که در کمیته اجرایی کرسی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر روزی کی‌روش از فوتبال ایران برود، برخورد مردم ایران با او چگونه خواهد بود، گفت: کی‌روش برای فوتبال ما زحمات زیادی کشیده و کار حرفه‌ای انجام داده است و اگر امروز حاشیه‌های زیادی پشت سر او است و اختیارات زیادی داده‌اند باید همان افراد که اختیارات به وی داده‌اند، می‌دانستند که باید در حد چارچوب این اختیارات واگذار می‌شد. همین که کی‌روش تلاش می‌کند تیم ملی ایران آبرومندانه در هر رقابتی پیروز میدان باشد، نشان از عملکرد موفق این مربی است و هر کسی امروز به کی‌روش ایراد بگیرد، نباید اجازه چنین کاری به او داده شود زیرا ما در مرحله‌ای هستیم که نیاز به صعود به جام جهانی داریم و این انتقادها راه به جایی نخواهد برد.

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید